logo
Welcome Guest! To enable all features please Logga in or Registrera dig.

Notification

Icon
Error

fredde
#1 Postad : den 18 december 2005 12:54:00(UTC)
fredde

Rank: Newbie

Registrerade sig: 2005-04-12(UTC)
Meddelanden: 8

Vilken är egentligen den optimala julklappen till en hängiven judoka?
Tips mottages gärna! :p
Judosnubben
#2 Postad : den 18 december 2005 13:36:00(UTC)
Judosnubben

Rank: Advanced Member

Registrerade sig: 2008-11-24(UTC)
Meddelanden: 314

En sjysst bok i ämnet kanske?
Masterclass serien.
Tero_K
#3 Postad : den 18 december 2005 22:01:00(UTC)
Tero_K

Registrerade sig: 2005-04-23(UTC)
Meddelanden: 58

Jag skulle bli glad om jag fick en fin flaska t.ex härifrån: http://www.sigg.ch/
Det är ju inte så mycket prylar en ödmjuk judoka behöver, eller? :D
Ado
#4 Postad : den 18 december 2005 23:19:00(UTC)
Ado

Rank: Member

Registrerade sig: 2008-11-23(UTC)
Meddelanden: 72

Om det är någon som är intresserad av teknikstudier är nog böcker eller filmmaterial en väldigt bra idé. Leta gärna efter kända framgångsrika judoka som behandlar ett område ikring mottagarens favorittekniker, om du har sådan tur att du känner till vilka de är (se Mickes tips om Masterclass-serien, en grupp böcker som specialstuderar olika avsnitt). Är de tävlande kan en filmsamling med ipponkast ur bra vinklar för att se och kopiera vara en kul klapp.

Dräkt är svårt, man vill gärna prova så att modellen passar och storleken stämmer med tävlingsreglernas mått. Om du köper en till julklapp, kolla att du får byta även öppnad förpackning. De riktigt bra är också ganska dyra.

Bälte i hög kvalitet med namnbrodyr är trevligt... men till de som har lägre grad än svart är det inte så bra eftersom man räknar med att de kommer att gradera vidare. Många svartbälten har redan skaffat det själva.

Tofflor/sandaler i bättre kvalitet än de vanliga flipflop-sandaler som många har skulle kunna funka. I och med att de är öppna och man går väldigt kort bit i taget uppstår heller inga problem med passform så länge de är något sånär rätt storlek.

Klubben kan ha egna saker i stil med klubboverall/klubbmärken/klubbhalsduk, där får du höra med dem. Lycka till!

/Anders Dovervik

PS: Teros länk innehöll bland annat vad som måste vara en av de exklusivare sportflaskorna på marknaden idag... i valnötsträ för 250€! Undrar när man får se den bredvid mattkanten någonstans ;) http://www.sigg.ch/en/html/wood_star.htm
guruma
#5 Postad : den 19 december 2005 10:18:00(UTC)
guruma

Registrerade sig: 2005-12-06(UTC)
Meddelanden: 8

Ring upp Wolfgang i Sundsvall o beställ en film i Sommerschule serien. Det är de absolut bästa teknikstudiefilmerna som i alla fall jag set. Mycket bra.
sjost
#6 Postad : den 19 december 2005 10:41:00(UTC)
sjost

Registrerade sig: 2005-11-21(UTC)
Meddelanden: 31

Jag får föreslå en DVD med en av mina favoritjudokas, Toshihiko Koga. Fantastiska tekniker, och lite annorlunda tekniker. Finns att betsälla på www.fightingfilms.com och heter Koga, A new wind.
Användare som läser denna konversation
Guest
Gå till  
Du kan inte skapa nya konversationer i detta forum.
Du kan inte svara på konversationer i detta forum.
Du kan inte radera dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte ändra dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte skapa undersökningar i detta forum.
Du kan inte svara på undersökningar i detta forum.