Välkommen gäst Sök | Aktiva konversationer | Medlemmar | Logga in | Registrera dig

Röd användare [Options]
Kronos
Postad: Monday, December 19, 2005 10:39:00 PM
Rank: Advanced Member

Registrerade sig: 11/20/2008
Meddelanden: 242
Har personligen mycket svårt att tro att ett smeknamn, hur riktigt och välanvänt det än är, omfattas av PUL. :huh:
Frej
Postad: Monday, December 19, 2005 10:46:00 PM

Registrerade sig: 10/24/2008
Meddelanden: 319
För er intresserade så kan ni läsa lagtexten här:

http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19980204.HTM
gurgelblaster
Postad: Monday, December 19, 2005 11:59:00 PM

Registrerade sig: 12/14/2005
Meddelanden: 188
[Quote:]
Kronos - 2005-12-19 10:39 PM

Har personligen mycket svårt att tro att ett smeknamn, hur riktigt och välanvänt det än är, omfattas av PUL. :huh:

Allt som har med dig kopplat till person omfattas av PUL, även din IP adress

åter igen läs utredning om APB, där står det mycket klart vad som kopplas till en person.
gurgelblaster
Postad: Tuesday, December 20, 2005 12:02:00 AM

Registrerade sig: 12/14/2005
Meddelanden: 188
sjost - 2005-12-19 8:42 PM

Nu skall vi se om jag förstått det rätt Macco/Gurgelblaster.. Du registrerar dig med ett användarnamn här på Judoforum som heter Macco, sen förväntar du dig att ingen skall skriva det användarnamnet någonstans och att om någon gör det så bryter det mot PUL?.

saning med din modifikation, men poängen var att det är lika fånigt som frejs regler. Alla har någon gång brutit mot PUL och andra regler då den är fånig, lika dant är frejs regler här, alal bryter mot nån av dem.

HAr du någon gång laddat ner någon lite låt? de tär också olagligt. har du någon gång kört förfort? också olagligt
alltås bryter man mot den sista regeln i frejs regler.

Frej
Postad: Tuesday, December 20, 2005 7:22:00 AM

Registrerade sig: 10/24/2008
Meddelanden: 319
Så du tycker vi skall köra helt utan regler?

Släppa allt fritt och tillåta personangrepp, att en tråd innehåller allt från regler till rostade mackor?

Personligen tycker jag att man bör ha någon form at styrning, och det har vi.
Kronos
Postad: Tuesday, December 20, 2005 9:57:00 AM

Registrerade sig: 11/20/2008
Meddelanden: 242
gurgelblaster - 2005-12-20 12:02 AM

sjost - 2005-12-19 8:42 PM

Nu skall vi se om jag förstått det rätt Macco/Gurgelblaster.. Du registrerar dig med ett användarnamn här på Judoforum som heter Macco, sen förväntar du dig att ingen skall skriva det användarnamnet någonstans och att om någon gör det så bryter det mot PUL?.

saning med din modifikation, men poängen var att det är lika fånigt som frejs regler. Alla har någon gång brutit mot PUL och andra regler då den är fånig, lika dant är frejs regler här, alal bryter mot nån av dem.

HAr du någon gång laddat ner någon lite låt? de tär också olagligt. har du någon gång kört förfort? också olagligt
alltås bryter man mot den sista regeln i frejs regler.

För det första så ett urklipp från PUL
---
5 § Denna lag gäller för sådan behandling av personuppgifter som helt eller delvis är automatiserad.
Lagen gäller även för annan behandling av personuppgifter, om uppgifterna ingår i eller är avsedda att ingå i en strukturerad samling av personuppgifter som är tillgängliga för sökning eller sammanställning enligt särskilda kriterier.
---
Alltså, eftersom att nämna ditt användarnamn i en tråd inte är automatiserat eller avsett som insamling så gäller inte PUL.

För det andra, om man bryter mot regler så bör man också vara beredd att ta konsekvenserna. Man kan inte köra för fort och sen säga till polisen att det är ju bara en fånig lag och därför ska jag inte ha böter.

För det tredje så är forumets regler inte fåniga utan tvärtom direkt nödvändiga för att hålla en någorlunda mogen nivå på det hela och är man inte beredd att följa reglerna så får man räkna med att bli utsparkad.
Anders
Postad: Wednesday, December 21, 2005 1:21:00 AM

Registrerade sig: 11/24/2008
Meddelanden: 169
Område: Västerljung
Macco/Gurglaren (el var det nu var)
I och med att du har skapat dig ett "nick" på detta forum har du gått med på forumets regler. Vill du inte följa dem blir du utsparkad. Har du publicerad ditt "nick" på ett forum har du även gått med på att det publiceras och omnäms. Jag har blivit varnad av "ägarna" när jag har blivit frank i tonen mot dig. Jag har svalt och svalt tills det har brustit igen. Men till skillnad från dig anser jag och flera att min frankhet har varit befogad.
Acceptera eller flytta din verksamhet ngn annanstans. Enkelt.

MVH/Anders
Användare som läser denna konversation
Guest

Gå till
Du kan inte skapa nya konversationer i detta forum.
Du kan inte svara på konversationer i detta forum.
Du kan inte radera dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte ändra dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte skapa undersökningar i detta forum.
Du kan inte svara på undersökningar i detta forum.

[Main Forum RSS] : RSS

SoClean Theme Created by Jaben Cargman (Tiny Gecko)