Välkommen gäst Sök | Aktiva konversationer | Medlemmar | Logga in | Registrera dig

Tjäna pengar till klubben! [Options]
Frej
Postad: Friday, January 27, 2006 10:43:00 AM

Rank: Advanced Member

Registrerade sig: 10/24/2008
Meddelanden: 319
Jag har en superbra idé (tror jag) =)

Om det finns någon klubb som är intresserad av att tjäna lite extra pengar till klubbkassan för lite jobb så har jag en idé.

Förut pratade jag om att lägga upp alla tekniker här på forumet, pratade med Neil Ohlenkamp från Judoinfo.com och
där skulle jag få använda bilderna om jag ville. Tyvärr så är alla bilder i olika storlekar och olika formet och format.
Samt att jag fick inte lägga dessa på min server, utan var tvungen att göra direktlänkar. Och då kan bilderna försvinna
närsomhellst, pga tekniska problem eller om judoinfo.com läggs ner.

I alla fall. Så här tänkte jag om någon är intresserad.
Jag kan inte erbjuda mycket pengar då jag inte har så mycket.

Jag tänkte köpa bilderserier på tekniker för att sedan lägga ut dessa här på forumet så att alla kan
ta del av dessa gratis. Kanske även använda i klubbkompendium om man gör sådana.

Det jag kan erbjuda är max 15 kr per teknik (bildserie).

Skulle någon klubb vara intresserad av att ta sig an detta?
Jag vet att det är mycket jobb för lite pengar men se det positivt, ni stödjer judosverige och forumet.
Henrik
Postad: Sunday, April 15, 2007 10:43:00 PM

Registrerade sig: 11/25/2008
Meddelanden: 48
Område: Linköping
Jag har inte varit så aktiv i detta forum och det var först nu jag såg detta inlägg...

[Quote:]
Frej - 2006-01-27 10:43 AM
Jag tänkte köpa bilderserier på tekniker för att sedan lägga ut dessa här på forumet så att alla kan
ta del av dessa gratis. Kanske även använda i klubbkompendium om man gör sådana.

2002 hade SÖJF en kurs för instruktörer som gick ut på att gå igenom alla tekniker till de nya graderingsbestämmelserna. Teknikerna dokumenterades då och finns på http://www.linkopingjudo.org/gradering/gradering.shtml

Ovan finns dels små animerade gif-bilder som passar bra för webben, det finns även ett pdf-kompendium som är avpassat för att kopieras flera gånger.

Bilderna är fria att använda. Klubbar får gärna trycka ut kompendiet för att ge bort eller sälja. De animerade gif-bilderna får gärna kopieras till flera sidor. Enda kravet är att informationen skall fortsätta vara fri, se det som att bilderna är licensierade under GNU FDL licens: http://www.gnu.org/licenses/licenses.html#FDL

m v h Henrik
gurgelblaster
Postad: Monday, April 16, 2007 8:00:00 PM

Registrerade sig: 12/14/2005
Meddelanden: 188
fråga josef M om du inte får köpa bilderna till skivan han gav ut??
Användare som läser denna konversation
Guest

Gå till
Du kan inte skapa nya konversationer i detta forum.
Du kan inte svara på konversationer i detta forum.
Du kan inte radera dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte ändra dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte skapa undersökningar i detta forum.
Du kan inte svara på undersökningar i detta forum.

[Main Forum RSS] : RSS

SoClean Theme Created by Jaben Cargman (Tiny Gecko)