Rank: Newbie
Registrerade sig: 2005-06-07(UTC) Meddelanden: 85
|
Det vore kul om någon/några som ska till Ljusne på Norrcup kan skriva lite om tävlingen. Helst både resultat och lite om hur det funkat eller om det händer något särskilt.
|
|
|
|
|
|
Rank: Advanced Member
Registrerade sig: 2008-11-26(UTC) Meddelanden: 192
|
Ska se om jag kan få med mig några resultat, en domarrapport ska jag väl kunna knåpa ihop iaf! :D
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Registrerade sig: 2005-12-24(UTC) Meddelanden: 6
|
såg att hela resultatlistan ligger ute på nätet nu
|
|
|
|
|
|
Registrerade sig: 2008-11-26(UTC) Meddelanden: 192
|
En liten rapport från Ljusne...
Efter en liten inledande försening kom tävlingen igång med U13-grupperna. Blev lite förvirrat ibörjan då vi domare hade diskussioner om tillämningen av U11/U13/U15-reglerna. Det där med U11 fastnade i min skalle till en sådan grad att jag inledde med att döma efter dessa! :blink: , men efter en liten tillsägelse från Wolfgang kom jag in på rätt spår igen! Resten av U13 gick utan problem. Tyvärr havererade lottningsdatorn under framtagningen av startlistorna för de övriga klasserna så länge stod alla bara å väntade otåligt. Efter assistans av Marko Ahola kom datorn igång igen och började spotta ut listor. Men då låg tävlingen redan 1-1½ timme efter tidsschemat. När väl U15 kom igång så började det flyta igen. Det var stundvis väldigt bra Judo på mattorna och en hel del armlåsförsök! Resten av tävlingen fortsatte i samma stil utan några större missöden och skador att tala om. Hörde något om en bruten tå eller liknade. Så i någon av de sista matcherna på C-mattan hände något. Satt själv på B-mattan och såg inte situationen men jag hörde skriken. Någon tävlande i D eller DJ fick axeln ur led, skada på nyckelbenet eller något i den kroppsdelen skadat iaf. Trist avslutning på tävlingen.
|
|
|
|
|
|
|
Var har du hittat resultatlistan. Famnar i blindo utan att hitta något
|
|
|
|
|
|
Registrerade sig: 2005-05-19(UTC) Meddelanden: 122
|
Finns väl på flera ställen misstänker jag, och så småningom på förbundets hemsida. Jag såg den bl.a på Södras hemsida: http://www.iksodra.com/j...04NorrCup/NorrcupRes.htmRob
|
|
|
|
|
|
Gå till
Du kan inte skapa nya konversationer i detta forum.
Du kan inte svara på konversationer i detta forum.
Du kan inte radera dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte ändra dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte skapa undersökningar i detta forum.
Du kan inte svara på undersökningar i detta forum.