logo
Welcome Guest! To enable all features please Logga in or Registrera dig.

Notification

Icon
Error

Sixten
#1 Postad : den 28 maj 2006 18:00:00(UTC)
Sixten

Rank: Newbie

Registrerade sig: 2005-11-26(UTC)
Meddelanden: 24

Tjena.

Köpt grisen i säcken... igen. Kom över en Adidas Champion (vit) billigt men efter att ha tränat i den ett par ggr så ångrar jag mig djupt. För det första så köpte jag fel storlek :) (trodde den skulle krympa mer...) och för det andra så är den alldeles för otymplig och varm.
Tänkte höra med er om det är skäligt att ta 800 spänn för den. Vad tror ni, är det för mycket? Den är nästan som ny, tvättad 5-6 ggr och "svettad" tre ggr.

Mvh

Sixten
Ado
#2 Postad : den 31 maj 2006 11:07:00(UTC)
Ado

Rank: Member

Registrerade sig: 2008-11-23(UTC)
Meddelanden: 72

Tävlingsdräkter är normalt inte "shrink-to-fit", till skillnad från de flesta andra judodräkter. Lite klurigt att köpa rätt ibland ;).

Det nypris jag såg i butik senast var 2190 kr, så om du kan hitta någon som redan bestämt sig för att köpa just en sådan dräkt tycker de säkert att 800 kr är ett klipp. Den som vill ha en Adidas-dräkt betalar ju en del extra för "varumärket", och Adidas-ränderna lär väl knappast ha slitits bort redan :).

Problemet blir att nå ut till målgruppen av tävlingsintresserade judo- och BJJ-utövare. Du får vara beredd på att vänta ett tag innan någon nappar, om du inte hittar rätt forum att annonsera i. Du får också se till att visa tydligt att just din dräkt är bättre än de andra som annonseras och motiverar det högre priset, de flesta annonser på nätet verkar gälla nybörjardräkter och ligger i intervallet 200-300 kr.

Glöm inte ange i annonsen om säljare eller köpare betalar frakt, det lär gå på minst 120-150 kr för en tävlingsdräkt som postpaket.

Lycka till!

/Anders Dovervik, <A href="http://www.stockholmsjudoklubb.se/">Stockholms Judoklubb</A>
Användare som läser denna konversation
Guest
Gå till  
Du kan inte skapa nya konversationer i detta forum.
Du kan inte svara på konversationer i detta forum.
Du kan inte radera dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte ändra dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte skapa undersökningar i detta forum.
Du kan inte svara på undersökningar i detta forum.