Judoforum
»
Tävling
»
Slutförda tävlingar
»
Skol SM 2006 - MVG i arrangemang !
Rank: Advanced Member
Registrerade sig: 2005-05-19(UTC) Meddelanden: 122
|
Tycker att årets upplaga av inofficella Skol SM (Högstadiecupen) var det bästa jag sett i fråga om arrangemang (jämfört med de senaste 5-6 årens Skol-SM). Judogymnasiet å Frövi JK förtjänar MVG på alla punkter! Sen var de tävlande inte dåliga dom heller!!! :-) resultaten snabbt uppe på www.judo.se, man tackar!!!
|
|
|
|
|
|
Rank: Newbie
Registrerade sig: 2005-10-31(UTC) Meddelanden: 443
|
Jätte hårt motstånd i alla klasser . Duktiga tävlare. Det var jätte kul att vara med trotts att våra tävlare lyckades inte vinna medaljer. Sedan var lägret jätte bra. Mycket bra teknikmässigt ,mycket Ne Waza och mycket randori. Vi är jätte nöjda.
|
|
|
|
|
|
Registrerade sig: 2008-11-24(UTC) Meddelanden: 314
|
Du måste mena tachiwaza? för randori har ingenting med shiai att göra.
|
|
|
|
|
|
Registrerade sig: 2005-04-08(UTC) Meddelanden: 26
|
Quote:Judosnubben - 2006-06-04 10:15 PM
Du måste mena tachiwaza? för randori har ingenting med shiai att göra. Fast ... Quote:Lajos
Jätte hårt motstånd i alla klasser . Duktiga tävlare. Det var jätte kul att vara med trotts att våra tävlare lyckades inte vinna medaljer. Sedan var lägret jätte bra. Mycket bra teknikmässigt ,mycket Ne Waza och mycket randori. Vi är jätte nöjda.
Jag tror det är ok med randori på ett läger =)
|
|
|
|
|
|
Registrerade sig: 2008-11-24(UTC) Meddelanden: 314
|
|
|
|
|
|
|
|
Självklart att vi alla var nöjda på grund av att det var mycket randori. Man har inte så åfta möjlighet att möta 100-150 randori partner på mattan. Och i Fövi hade man det. Då är det bara bra med mycket randori eftersom man kan välja mellan många olika judoka att köra . Det var jätte bra uppdelning . Alla ungdoms och passer innehöll teknik visning ne waza brottning och randori. Jag tycker att på någon sätt var det bästa läger som jag hade varit med i Frövi. Andra läger som höll Frövi förut var också bra ,men den här var det bästa enligt mig. Riktig Judo fest.
|
|
|
|
|
|
|
Först hade man en tävling. Tävlingen var jätte bra . Mycket duktiga judoka hade kommit från hela Sverige till Frövi för att tävla. Där hade man shiai. Sedan hade man en läger med teknikvisning ,mycket ne waza brottning och mycket randori (tachi waza).
|
|
|
|
|
|
Registrerade sig: 2005-08-03(UTC) Meddelanden: 45
|
Hade så otroligt roligt de tre passen jag kunde vara med. Fick möta runt 8-10 svartbälten en del bra en del exceptionella. På lördagens tachi-waza randori slog jag i knäet så jag fick en blödning. Dum som man är så tänker man (no pain!) och fortsätter tills man inte kan gå. Så man satt på söndagen och kollade på kata istället för att stångas med de andra tjurarna. MEn helt kalrt värd de runt 90 milen i enkel resväg :D
|
|
|
|
|
|
Judoforum
»
Tävling
»
Slutförda tävlingar
»
Skol SM 2006 - MVG i arrangemang !
Gå till
Du kan inte skapa nya konversationer i detta forum.
Du kan inte svara på konversationer i detta forum.
Du kan inte radera dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte ändra dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte skapa undersökningar i detta forum.
Du kan inte svara på undersökningar i detta forum.