Judoforum
»
Allmänt
»
Andra kampsporter
»
Kampsport utredningen - lagförslag
Rank: Advanced Member
Registrerade sig: 2008-11-24(UTC) Meddelanden: 169
|
Tittar ibland på K1 matcher. Måste säga att det är jädrigt kul att titta på. Utan några som helst belägg så tycker jag att de flesta matcher slutar på poäng. Flesta KO som blir sker av andra anledningar än slag/spark mot huvudet. Det som oftast sker är sk TKO teknisk knockout. Motståndaren är för överlägsen, man har varit nere för räkning för många gånger etc. Sen tycker jag det är fler KO som består av slag/spark mot lever och andra kroppsdelar som omöjliggör fortsatt kamp. För man ska komma ihåg att en KO inte enbart är slag/spark mot huvudet. Utan KO är när domaren räknar till tio och du inte ställer dig upp. Så utvidga perspektivet av ordet KO. Edited by user den 27 januari 2006 17:56:00(UTC)
| Reason: Not specified |
MVH/Anders |
|
|
|
|
|
Registrerade sig: 2008-11-20(UTC) Meddelanden: 242
|
Det är precis som du säger Anders, en ren KO är mycket sällsynt. Visst förekommer det men i dom allra flesta fall så slutar det på poäng eller TKO. Detta gäller i ännu högre grad i MMA där man ju även har submissions.
|
|
|
|
|
|
Registrerade sig: 2005-05-19(UTC) Meddelanden: 122
|
Torsdagen den 15 juni, beslutade Riksdagen att säga ja till lagförslaget om kampidrotterna med röstsiffrorna 184 mot 44.
Lagen börjar gälla från den 1 september 2006. Lagen ersätter då lagen mot professionell boxning, som dock upphör att gälla först från den 1 januari 2007.
|
|
|
|
|
|
Rank: Newbie
Registrerade sig: 2005-04-09(UTC) Meddelanden: 130
|
Det är inget annat än tragiskt. Beslutet är taget på felaktiga fakta och baseras på en moral som är skrämmande.
Mattias R
|
|
|
|
|
|
Rank: Newbie
Registrerade sig: 2006-02-26(UTC) Meddelanden: 22
|
Hej
Ville bara tillägga att i Pride är fotstamp mot liggande ok men inte armbågar, vv i UFC. Sedan så tycker jag att det är domarens fel helt och hållet om det sker ett övervåld efter knock. Jag tycker att ni ska få tag på European Vale Tudo som gått ett antal gånger i Sverige. Där ser ni det "värsta" som finns i Sverige. Det är en helt annan kontroll och fotstamp mm är förbjudet.
/mvh
|
|
|
|
|
|
Judoforum
»
Allmänt
»
Andra kampsporter
»
Kampsport utredningen - lagförslag
Gå till
Du kan inte skapa nya konversationer i detta forum.
Du kan inte svara på konversationer i detta forum.
Du kan inte radera dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte ändra dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte skapa undersökningar i detta forum.
Du kan inte svara på undersökningar i detta forum.