Rank: Advanced Member
Registrerade sig: 2008-10-24(UTC) Meddelanden: 323
|
Hur kommer ni som inte har en klubb med sommarträningar hålla er i trim under sommaren?
Kommer ni köra på glass och bada eller kommer ni göra någon annan ansträngning för att inte spy när träningarna drar igång i höst?
Har ni något tips? Själv tycker jag det är så förbaskat tråkit att ut och springa så jag tar gladeligen emot tips på roliga träningssätt som man kan göra utomhus...
=)
|
|
|
|
|
|
Rank: Newbie
Registrerade sig: 2005-10-31(UTC) Meddelanden: 443
|
Du kan träna hos oss om du har vilja träna inomhus. Det skulle vara bra att du kommer på en av kommande träning på onsdag eller måndag 19.30 och kommer överens med folk som vill träna på sommaren.E ftersom du har nyckel från våran lokal kan du planera och träna på sommaren med dem som vill röra på sig. Hos oss finns intresset att träna på sommaren men vi tränare vill vila oss .Självklart ska ni städa och tänka på varandras säkerhet på mattan. Uppvermning osv . En gång per vecka kan ni samlas i lokalen och då kan du holla träningspassen om du vill. Det viktigaste är att någon har ansvar på denna dagen. Men det är inomhus. Utomhus ?. Fotboll är en bra alternativ. Samla kompisar och spela fotboll.
|
|
|
|
|
|
Registrerade sig: 2008-11-20(UTC) Meddelanden: 242
|
Hmm, ambitionen är att komma mig ut och springa samt styrketräna lite. I realiteten kommer det nog att bli bad, glass och sommarcaféer :p Har själv vissa motivationsproblem när det gäller ensamträning så jag tar gärna också emot tips.
|
|
|
|
|
|
Registrerade sig: 2005-06-07(UTC) Meddelanden: 85
|
Det finns ju massor av roliga aktiviteter man kan göra under sommaren från fotboll och beachvollyboll till simning och cykelturer. Men trots allt är det mer för att det är roligt än för att träna. Vill du ha resultat har jag ett par förslag som funkar för mig.
1. Börja med att vara helt ledig ett par veckor. Helar skador och ger kroppen lite vila. 2. Träna målinriktat på problemområden. Dålig kondis = intervallträning. Svaga armar = armövningar osv. Jag tycker att det känns skönt att välja något som jag verkligen vill förbättra och lägga fokus på det. 3. Mät resultat innan du börjar träningsperioden och efter. Exempelvis tid på 3 km eller maxvikt på bänkpress. 3. Gör ett realistiskt träningsschema och följ det. Välj bra tidpunkter, exempelvis morgonen innan sol & bad.
Det funkar för mig. Det roliga ligger i att jag ser att jag blir starkare inom ett specifikt område.
|
|
|
|
|
|
Registrerade sig: 2005-12-14(UTC) Meddelanden: 188
|
För de som är lite frilufsare eller som är ugen på kårverksamhet kan ju vara med någon ut i skogen och spela airsoft. Det ska iaf jag göra, roligt som bara den och kondis får man.
|
|
|
|
|
|
Registrerade sig: 2006-05-20(UTC) Meddelanden: 18
|
jag har i och för sig möjligheten till att träna inomhus men jag skulle vilja kunna göra något ute....hoppas lita på att min vänner hänger med en dag till stranden så kör man "judo" eller ja man försöker iag köra det i vattnet det är jättekul och jag lovar att du får kämpa och att du blir starkare...det är ganska svårt att kasta en blt människa utan dräkt även om han/hon är lättere i vattnet. Pröva
|
|
|
|
|
|
Gå till
Du kan inte skapa nya konversationer i detta forum.
Du kan inte svara på konversationer i detta forum.
Du kan inte radera dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte ändra dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte skapa undersökningar i detta forum.
Du kan inte svara på undersökningar i detta forum.