Rank: Newbie
Registrerade sig: 10/31/2005 Meddelanden: 443
|
Trotts att brottarna är 3 gånger mindre i Sverige en judo utövare visar dem en jätte bra resultat på internationell nivå. En brons till kunde dem ta hem om jag har rätt nu från VM. Själv tränar vi vid brottarklubben och jag märkte att det är många vuxna som tränar och som har jätte hårda träningar. Dessutom märker jag att på grund av internationella framgångar svalnar intresset för exempel fotboll och innebandy klubbar att träna styrka hos Judo klubbar som förut utan idag väljer dem alla brottning som sport för att förbättra styrkan. Det är just tävlingsframgångar som gav brottningen ett bra rykte. Det skulle vara kul att vi i judo får fram i framtiden några starka namn på internationell nivå för att vi ska höras lite mera. Vägen dit är långt men inte omöjligt. Vad säger ni? Jag kan bara säga grattis till alla tränare , brottare som jobbar så bra att dem lyckades med sitt framgång i media tv och på internationella tävlingar.Dem är säkert stolta just nu.
|
Registrerade sig: 4/8/2005 Meddelanden: 26
|
Hur många brottare jämfört med judoka finns det i världen?
|
Registrerade sig: 10/31/2005 Meddelanden: 443
|
Vet inte. Frågan är hur många som tävlar av dem ? Och i brottningen tävlar många jätte många. Denna brottarklubben som vi har brädvid har lagtävlingar redan i ungdomsgrupper och på barn sida har deras barn nästan varge vecka någon aktivitet. Så det är jätte svårt för dem att komma upp till elitnivå tycker jag. Mälarkuppen brukar samla, i Västerås minst 600 tävlare hörde jag. Apropo. Angående att vi är på tävlingstrådet då är DM i Västmanland inställd på grund av få tävlare.
|