logo
Welcome Guest! To enable all features please Logga in or Registrera dig.

Notification

Icon
Error

Frej
#1 Postad : den 2 oktober 2006 14:00:00(UTC)
Frej

Rank: Advanced Member

Registrerade sig: 2008-10-24(UTC)
Meddelanden: 323

<b>Inlägg av Jigoro</b>

Tony - och alla andra,
Du besitter uppenbarligen en mängd judokunskaper, är höggraderad osv. Varför är du inte kvar i graderingskommittén?
Läste ett brev (vet inte var jag såg det) som Lasse Östlund skrivit, där han efterlyste en massa judoprofiler såsom Wolfgang B, Dag S (som uppmärksammades i senaste judoaktuellt), Josef M, osv. Ingen av dessa herrar verkar vara kvar på några positioner inom svensk judo. Vad har hänt? Vad är det som händer?
(Är ny medlem här, någon klagar säkert på att jag ställer frågan i fel forum, men eftersom jag såg ditt kloka inlägg kan jag lika gärna fråga här.)
Frej
#2 Postad : den 2 oktober 2006 14:00:00(UTC)
Frej

Rank: Advanced Member

Registrerade sig: 2008-10-24(UTC)
Meddelanden: 323

<b>Inlägg av Tony O</b>

Kort svar på direkt fråga från signaturen "Jigoro" (sedan kanske Frej kan flytta inläggen till en tråd där de passar bättre):

Tack för omtanken. Jo, det är sant att jag under en period satt i riksgraderingskommittén, men det är mer än fem år sedan och jag hade nog hoppats att det skulle vara preskriberat vid det här laget. Det var en intressant och lärorik period på många sätt, men jag har inga som helst ambitioner att ägna mig åt något sådant arbete igen. "Man skall inte sitta för länge på samma stol, för då blir man stel i ryggen och tung i häcken."

I övrigt vill jag inte på något vis medverka i den debatt som nämns i inlägget.

/Tony O
Lajos
#3 Postad : den 3 oktober 2006 00:31:00(UTC)
Lajos

Rank: Newbie

Registrerade sig: 2005-10-31(UTC)
Meddelanden: 443

Jag kan bara säga att innan jag fick läsa alla dem brevena från Lasse Österlund hade vi läger i klubben med Josef Macias ,Daniel Lascau och Johhny Kullemberg.
Det var kul med alla dem herrar och någon problem hade vi alldrig pratat om och ägnat oss. Allt som vi försökte göra var det Judo. Det var kontruktiv och bra arbete av alla dem personer .
Så jag har en bra minne av alla dem judo mästare som hade ägnat sin tid för att besöka Västerås Judoskola. ( Daniel Lascau , Johhny Kullenberg och Josef Macias). Jag fick en känsla då och har det fortfarande att alla dem ville göra sit bästa för Judo.

Användare som läser denna konversation
Guest
Gå till  
Du kan inte skapa nya konversationer i detta forum.
Du kan inte svara på konversationer i detta forum.
Du kan inte radera dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte ändra dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte skapa undersökningar i detta forum.
Du kan inte svara på undersökningar i detta forum.