logo
Welcome Guest! To enable all features please Logga in or Registrera dig.

Notification

Icon
Error

3 Pages<123
hakhed
#41 Postad : den 1 januari 2006 13:43:00(UTC)
hakhed

Rank: Member

Registrerade sig: 2005-04-16(UTC)
Meddelanden: 86

Hej Lajos

Jag upplever inte att Stockholm har några problem med att ta ut konkurrenskraftiga distriktslag till ungdomarnas RM. Gribby Judo har även haft en duktig tjej med i detta lag. Fler och fler duktiga ungdomar kommer dessutom fram för varje år som går. Jag upplever att föräldrar är mer medvetna idag om att det blommar upp en massa otrevliga avvarter av kampsporter. De lotsar ofta barnen till oss inom Judo i stället.

Det där med "respekt" lämnar jag utan kommentarer. Ordet har fått en helt annan innebörd idag än tidigare. Enligt svensk ordbok betyder ordet "visa en hög värdering och aktning av en persons egenskaper" till vad dagens ungdomar lägger i ordet, nämligen "vara rädd för".......

Eftersom denna dialog har hamnat lite vid sidan om statistiken från Stockholms Idrottsförbund så sätter jag härmed punkt och önskar dig lycka till i Västerås. Ett bra samarbete mellan Judoklubbarna i Jigoro Kanos och Kodokans anda - är en bra väg att få fler att välja Judo före något annat i er stad.

mvh/Håkan Hedberg
Gribby Judo

PS Första gången jag körde Randori med Kjell Ingemansson var enligt mitt Budopass i augusti 1973 på LOS-lägret i Hälsingland under ledning av Tony Sweeney, 5 Dan. DS
m.f-bjk
#42 Postad : den 1 januari 2006 15:42:00(UTC)
m.f-bjk

Rank: Advanced Member

Registrerade sig: 2008-11-26(UTC)
Meddelanden: 192

Och med det så låses tråden!
Användare som läser denna konversation
Guest
3 Pages<123
Gå till  
Du kan inte skapa nya konversationer i detta forum.
Du kan inte svara på konversationer i detta forum.
Du kan inte radera dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte ändra dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte skapa undersökningar i detta forum.
Du kan inte svara på undersökningar i detta forum.