Rank: Advanced Member
Registrerade sig: 2005-12-14(UTC) Meddelanden: 188
|
och svaret var ett allmänt svar. mer information krävs
|
|
|
|
|
|
Rank: Advanced Member
Registrerade sig: 2008-11-24(UTC) Meddelanden: 169
|
Vad skönt att vissa är fullkomliga och utan fel. |
MVH/Anders |
|
|
|
|
|
Rank: Newbie
Registrerade sig: 2005-08-08(UTC) Meddelanden: 6
|
Det här kanske inte är vare sig det rätta stället eller det rätta sättet att kritisera stämningen på forumet, men jag (som vanligtvis uppträder i form av passiv åskådare när diskussionerna hettas upp) måste ändå lufta en stilla undran över hur det i väldigt många trådar kan gå så snett mellan parterna? Detta är givetvis inte riktat till någon enskild person, utan ska väl mest ses som mina personliga åsikter...
Det första jag undrar över är: var är ödmjukheten och respekten som åtminstone jag redan från första fumlande fotsteget på tatamin fick lära mig var två av grundstenarna i judo? De unga skulle visa respekt mot de äldre som visste bättre, och de äldre skulle vara ödmjuka inför sina elever som en dag om allt gick rätt till förhoppningsvis skulle överträffa dem.
En annan fundering jag har är: hur kan så många olika diskussioner om så många olika ämnen så ofta förvandlas till i princip samma dispyt? Det handlar alltjämt om vad någon anser om vissa klubbars inställningar till svensk judo samt deras tävlingssyn, vad någon annan anser om Förbundsstyrelsen, och så vidare. Jag kan inte hjälpa att tycka att delar av forumet i viss mån stagnerat och fastnat i gamla hjulspår.
Och slutligen, en tredje fundering: varför skrivs det ofta ironiska, menande, och subtila inlägg som bara några få inblandade förstår? Jag anser att till god ton, vett och etikett, och ren artighet hör att man skriver vad man menar. Och har man inget snällt att skriva är det lättare att låta bli, för att undvika bråk och gnäll. Jag förutsätter dock förstås här att alla är ointresserade av munhuggeri...
Det var bara vad jag hade att säga. Hoppas nu ingen tog åt sig personligen, för det var som sagt inte riktat till någon specifik individ.
|
|
|
|
|
|
Gå till
Du kan inte skapa nya konversationer i detta forum.
Du kan inte svara på konversationer i detta forum.
Du kan inte radera dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte ändra dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte skapa undersökningar i detta forum.
Du kan inte svara på undersökningar i detta forum.