Rank: Newbie
Registrerade sig: 2005-10-31(UTC) Meddelanden: 443
|
273 tävlare från 3 kontinenter och 28 länder har deltagit i helgens tävling i Borås. PÅ denna tävlingen har man märkt resultat av nya regler (tävlingsyta på mattan) Hos männen av 225 matcher har avslutat mer en hälften 52% innan tiden gick ut. Statistiker kunde bokföra 121 ippon .Hos kvinnor av 156 matcher har 56 % av matcherna avslutades med ippon.(88 match) Det nya reglers påverkan visar sig också på straff sidan. Av 381 matcher var det bara 185 shido det andra straffet fick 56 och den trädje straffet bara 12 tävlare. På resultatsidan hade polakerna avslutat med 3 guld 5 brons men den mesta medaljen har tyskarna samlat ihopp. Dem vann 2 guld tre silver och 8 brons. På denna tävlingen hade inte tävlat ungerska tävlare. Täxten om tävlingen i Borås har jag översatt från www.judoforum.huPS:Ungerska landslaget (männen) är på 3 veckors läger i Rio De Janerio just nu ) Edited by user den 7 november 2006 11:24:00(UTC)
| Reason: Not specified
|
|
|
|
|
|
Rank: Newbie
Registrerade sig: 2005-06-07(UTC) Meddelanden: 85
|
Jag vill inte vara gnällig men visst är det väl dåligt att man idag tisdag inte kan läsa om tävlingen på judo.se OK man ser placering 1-7 i respektive viktklass men jag vill veta mer. Har kollat på ippon.org för att se samtliga matchresultat. Grattis till Carin Hamnlund Fritzell 2:a, Ida Lindgren 5:a och Christoffer Johansson 5:a. 9:a blev Martin Pacek, Gabriel Bengtsson, Björn Capretti och Alireza Parchami.
Nu vill jag se en rapport på judo.se med utförligare info. Inte ska vi väl behöva söka info på ippon.org och judoforum.hu för att läsa om stora tävlingar i Sverige.
|
|
|
|
|
|
Gå till
Du kan inte skapa nya konversationer i detta forum.
Du kan inte svara på konversationer i detta forum.
Du kan inte radera dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte ändra dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte skapa undersökningar i detta forum.
Du kan inte svara på undersökningar i detta forum.