Välkommen gäst Sök | Aktiva konversationer | Medlemmar | Logga in | Registrera dig

Judo i Barclona! [Options]
rataxes
Postad: Tuesday, January 23, 2007 8:33:00 PM
Rank: Newbie

Registrerade sig: 5/5/2005
Meddelanden: 29
Befinner mig för tillfället i Barcelona för att plugga spanska under våren. Och kommer då träna på Judo Condal, gjorde första passet och var helt i extas efteråt. Lägger därför upp en text om besöket jag skrivit i min blogg här så ni får läsa. Kan också hälsa att kabarellin funkar utmärkt på lätt spanjorer.

Jag har nästan svårt att skriva det här, så hög är jag på endorfiner. Försökte nyss gå ut och diska men kunde inte koncentrera mig för det. Har ikväll varit och kört första judopasset i Barcelona på Judo condal. Hittade Marc från klubben som bloggar och frågade lite om klubben, direkt fick jag till svar att han kunde möta mig utan för porten nu ikväll och visa mig runt på klubben. Ett erbjudande jag helt enkelt inte kunde tacka nej till, så tog tunnelbanan 10 minuter och gick den lilla biten till klubben. Där blev jag presenterad för receptionisten och tillika mästarens fru samt ett helg gäng judokas i varierande åldrar. Sist fick jag träffa sensein själv, en man i 70-årsåldern som var mycket trevlig och välkomnade mig mycket. Han satt sen hela träningen i judogi bredvid mattan och ropade ut instruktioner.

När träningen väl satte igång i den lilla, något slitna men mycket familjära dojon var det inte tal om någon uppvärmning. Istället började vi direkt rulla mjukt på mattan med varandra. Intensiteten höjdes efter hand och efter en halvtimme var det dags för tävlingsgruppen att köra en timmes sparring. De andra gick uppe en trappa för att köra lugnare. Jag höll mig till tävlingsgruppen och började brottas, blev en hel del byten även om jag fick stå över några gånger då folk droppade av. Det här var första träningen efter spanska mästerskapen i helgen så många var slitna. Men rullade i alla fall med bronsmedaljören i -90kg, vilket inte var det lättaste. Trots att man kände sig lite ringrostig hann jag med att kasta ett gäng fina kast och visa att man inte var ofarlig. Dock var nivån på sparringen något intensivare än hemma i Uppsala, så jag har mer att ge framöver.

Alla var verkligen grymt trevliga och välkomnande och jag småpratade med sensein efter träningen. Planen är att träna igen på onsdag och då snacka med senseins fru om träningsavgiften, sånt befattade inte sensein med sa han. Efter första passet känner jag verkligen att jag kan lära mig en hel del här om jag tränar ordentligt, och det är planen. Dessutom gillade jag känslan av att uppleva att man kan föra sig riktigt bra i ett nytt sammanhang trots att man bara pratade spanska. Nu måste jag röra på mig, undrar när jag kommer lyckas bli lugn nog att somna ikväll. Fan vad jag älskar judo.

http://www.judo-condal.org/
dojon inifrån - http://www.judo-condal.org/albums/album02/DCP_0663.sized.jpg
Användare som läser denna konversation
Guest

Gå till
Du kan inte skapa nya konversationer i detta forum.
Du kan inte svara på konversationer i detta forum.
Du kan inte radera dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte ändra dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte skapa undersökningar i detta forum.
Du kan inte svara på undersökningar i detta forum.

[Main Forum RSS] : RSS

SoClean Theme Created by Jaben Cargman (Tiny Gecko)