Välkommen gäst Sök | Aktiva konversationer | Medlemmar | Logga in | Registrera dig

Fungerande kalendarium [Options]
bisittaren
Postad: Wednesday, January 03, 2007 11:10:00 AM
Rank: Newbie

Registrerade sig: 6/7/2005
Meddelanden: 85
Måste bara klaga lite. Tittade i SJFs kalendarium för 2007, det var totalt värdelöst. Jag förstår om det är svårt att få klubbar som arrangerar mindre tävlingar att lämna uppgifter men tävlingar som SM borde väl åtminstonde finnas med. Tack till IK Södra, på er sida hittade jag mycket av det jag sökte, som SM U20+U17, SM seniorer, Riksrandori U20+U17, A-turn U20 i Borås osv. Hoppas på bättring SJF. Internet är ett bra sätt att sprida info, försök att hålla hemsidan uppdaterad.
hakhed
Postad: Monday, January 15, 2007 10:57:00 AM
Rank: Member

Registrerade sig: 4/16/2005
Meddelanden: 86
Jag håller med dig om att det idag är svårt att ha en överblick och framförhållning. Vår förening ökar nu antalet barntävlingar per år och det är olyckligt om någon av dem skulle krocka med ett annat arrangemang. Det borde vara en självklar uppgift även för distriktsförbundet att samordna kalendern. Det skulle räcka med ett eller två möten per år och en slutlig remissrunda hos de större klubbarna som är kända för att arrangera tävlingar och läger mm. Då skulle vi få en god framförhållning, vilket är nödvändigt när sporthallar och andra resurser skall bokas.

Med vänliga hälsningar

Håkan Hedberg
Ordförande i Gribby Judo
Ado
Postad: Friday, February 02, 2007 12:04:00 PM

Registrerade sig: 11/23/2008
Meddelanden: 72
Jag har i år lagt ned lite mer jobb på min klubbs kalender än förra året, just för att det verkar vara lite svagare stöd från distrikt etc.

Om någon vill ha tips om aktiviteter kring Stockholmsområdet kan man titta <A href="http://www.stockholmsjudoklubb.se/info/kalender/">hos oss</A>. Jag lägger in det jag får information om, tipsa mig gärna om det är något jag missat.

Kalendern är dock avsiktligt inte heltäckande vad gäller aktiviteter som inte min klubbs medlemmar har intresse av som deltagare eller åskådare. Om du samkör med Södras för tävlingsinfo samt SJF:s kalender för kurser och läger runt landet får du dock rätt bra totalt sett.

/Anders Dovervik, <A href="http://www.stockholmsjudoklubb.se/">Stockholms Judoklubb</A>
Lajos
Postad: Friday, February 02, 2007 3:19:00 PM
Rank: Newbie

Registrerade sig: 10/31/2005
Meddelanden: 443
Jag följer SJF kalendarium vilket betyder att om någån tävling finns inte där då är sannolikhet att vi missar det.
Sedan det inte är bra att två tävlingar just i Stockholm ska krockas med varandra eftersom vi som har inte möjlighet att tävla i närområdena reser till Stockholm där jag själv förväntar att det ska finnas många tävlare på tävlingen. Men om det krockar två tävlingar som exempel den 10 februari ?! Då har vi svårt för oss att avgöra hur och vad ska vi göra?!
Ni klubbar i Stockholm som arrangerar tävlingar försök få info i förväg av varandras aktivitet innan ni gör en tävling nästa gång och då har vi andra klubbar lättare för oss. Det är jätte bra att flera och flera vågar arrangera men det är inte bra om dem gör det på samma datum.
hakhed
Postad: Monday, February 05, 2007 9:50:00 AM

Registrerade sig: 4/16/2005
Meddelanden: 86
Tack Anders för tipset. Krocken den 10/2 får IK Södra ta på sig. De visste om vår inbjudan till Folkhemmets Cup när de gick ut med sin inbjudan. Vår inbjudan gick ut tidigt i höstas och då hade inte IK Södra informerat om sina planer, varken på sin egen hemsida, på distriktets eller på www.judo.se

Jag kollade detta innan jag skickade ut vår inbjudan. Nåväl - för att alla skall veta om våra planer framöver, så genomför vi våra större barntävlingar den sista lördagen i september och den första lördagen i februari - varje år. Välkommen till EVI HEAT CUP den 29/9 i höst och till nästa Folkhemmets Cup den 2/2 2008.

Med vänliga hälsningar

Håkan Hedberg
Ordförande för Gribby Judo
Användare som läser denna konversation
Guest

Gå till
Du kan inte skapa nya konversationer i detta forum.
Du kan inte svara på konversationer i detta forum.
Du kan inte radera dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte ändra dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte skapa undersökningar i detta forum.
Du kan inte svara på undersökningar i detta forum.

[Main Forum RSS] : RSS

SoClean Theme Created by Jaben Cargman (Tiny Gecko)