Vill du vara med och påverka vad ditt distriktsförbund tar ansvar för?
Jag har med kort varsel fått uppdraget att vara valberedning inför Stockholms Judoförbunds årsmöte, som i år blir i Solna onsdag 7 mars. Posten som valberedning blev vakant vid valet under förra årets möte.
Jag ser det som min uppgift att föreslå en person till varje post som kommer upp för omval, så att vi säkert vet att vi slipper vakanser i styrelsen och på andra poster efter årsmötet. Anmäl till mig om du kan ta ett uppdrag för distriktsförbundet, och inkludera gärna vilka områden du har kunskap inom. När inbjudan till årsmötet kommer ser du vilka poster som är aktuella för omval, men det går bra att meddela intresse för styrelsearbete redan nu.
Om fler än en person per aktuell styrelsepost anmäler intresse ska jag välja bland dem och föreslå en sammansättning som ger en styrelse som i sin helhet kan göra ett bra jobb i samarbete, med alla kompetensområden täckta. Det är dock inte jag som fäller det slutliga avgörandet utan det sker på årsmötet. Om du inte håller med i det förslag jag lägger, se till att komma till årsmötet så du kan rösta på din egen kandidat! Och håller du med, kom och rösta då också så du vet att förslaget inte blir nedröstat.
Jag hoppas på att få många förslag, det bästa är om du vill anmäla dig själv men du kan också föreslå andra som jag borde fråga. Skicka in så snart du kan, då det underlättar pusslande med posterna att känna till så tidigt som möjligt om vi har flera intresserade.
Den här tråden kan användas för att meddela om någon vill kandidera, diskussion om existerande styrelse och andra förtroendevalda passar dock bättre någon annanstans.
Ser jag dig på årsmötet?
/Anders Dovervik, inhoppare som valberedning Stockholms JF
anders.dovervik@stockholmsjudoklubb.se