Rank: Newbie
Registrerade sig: 2005-10-31(UTC) Meddelanden: 443
|
Veckan efter EM hade jag tur att vara med på en tävling i Belgrad för U11 till U15. Ca 600 tävlare från 34 serbiska och 3 utlänska klubbar har deltagit på tävlingen . Det var en dålig tävling enlig min fd.klubbkompis på grund av att många klubbar har varit borta på grund av Serbisk mästerskap för U17 som var på söndag. Det brukar vara flera barn och ungdomar på tävlingen enligt honom. Tävlingen har körts på 6 tatami . DEt är nästan varge vecka nogån Cup tävling I Serbien ,mest just i Belgrad så det är mycket möjligt om man befinner sig där näre med familjen att barnen få tävla på nogån Cup tävling. Hur de barnen U11 till U15 tävlar varav majoriteten tränar nästan varge dag och efter träningen klättrar upp på en 8 meters rep måste man se . Jag skulle säga samma sak som en italienare har sagt: som gladiatorer. Vill nogån att barnen eller ungdomar från hemmaklubb i Sverige ska prova på på nogån tävling i Belgrad eller just i Serbien ,kan kontakta mig. Som sagt nästan varge vecka finns nogån tävling .Men jag har redan info och ska ha info i framtiden om tävlingar som ska vara i Kroatien också. I våran bildgalleri kommer ut några bilder från EM och från barntävlingen i Belgrad också.
|
|
|
|
|
|
|
Den 23-e var det dags igen på samma ställe fast en annan Cup tävling. Det var memorial turnering "Srdan Jankovic" med ca. 900 tävlare från 57 klubbar varav några från Ungern och mest inressant var att för första gånger har deltagit en klubb från London. 900 tävlare. Så brukar det vara i Belgrad. Info lånad från www.poluvreme.com som är en sportwebbsajt för staden Pancevo i provinsien Vojvodina. http://sv.wikipedia.org/wiki/Vojvodinahttp://www.poluvreme.com/vesti_detalj.asp?id=179Edited by user den 23 april 2007 23:07:00(UTC)
| Reason: Not specified
|
|
|
|
|
|
|
Har hört lite skvalrer på EM i Belgrad om Slovenska satsningar. Det är bara kul att höra att några länders regering tycker att det är värt att satsa på Judo. Det tyckte man i Slovenien och medaljregn för denna lilla landet på EM var strålande. Sloveniens Judo leds av kända personer för alla oss som har tävlat på 80 talet , som Fabian Cukk och Lescak. Och då tyckte man i Slovenien att Judo är värt att satsa på och alla i Slovenska landslaget är anstälda som poliser och har en enda uppgift .Att träna och tävla i Judo. Träning träningsläger turneringar är deras arbetsuppgift inom polisen. Det är bara på grund av att Sloveniens judo leds av duktiga vällkända judo utövare och tävlare.Och JUdo lobby är stort. Har hört att det är på något sätt i Serbien också. Att alla som tävlar för Polisens academi från Kikinda (Vojvodina )http://sv.wikipedia.org/wiki/Vojvodina är anstälda som poliserr fast en enda uppgift har de.Träna judo och tävla i judo. Har märkt att Serbisk Judo ledning fick ledning av kända namn som Slavko Obadov (3 gånger på OS) Men Judo var i FD Jugoslavien alltid prioriterad sport inom polis och militerkretsar. Och det är bara kul att i alla länder som blev självständiga fortsätter bli så. Judo är det största kampsporten som prioriteras. Edited by user den 28 april 2007 01:45:00(UTC)
| Reason: Not specified
|
|
|
|
|
|
Gå till
Du kan inte skapa nya konversationer i detta forum.
Du kan inte svara på konversationer i detta forum.
Du kan inte radera dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte ändra dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte skapa undersökningar i detta forum.
Du kan inte svara på undersökningar i detta forum.