logo
Welcome Guest! To enable all features please Logga in or Registrera dig.

Notification

Icon
Error

Frej
#1 Postad : den 7 augusti 2007 01:07:00(UTC)
Frej

Rank: Advanced Member

Registrerade sig: 2008-10-24(UTC)
Meddelanden: 323

Jag tänkte gå lite mot strömmen i detta forum och skriva något positivt om en annan klubb.
Jag tänker nämna två klubbar.
Först ut är Västerås Judoskola.

Jag tycker Lajos gör ett fint jobb där, väldigt engagerad och lägger ner enormt med energi och tid för att få sin relativt nystartade klubb på fötter. Detta tycker jag bara är positivt för judon. Sen har alla olika sätt att jobba, och tur är väl det. =)

Sen vill jag nämna Skinnskattebergs judoklubb, har bara varit där en gång dock, men jag fick en mycket positiv bild. Blev väldigt trevligt bemött av alla i klubben. Samt deras tränare Stefan P är en mycket ödmjuk och trevlig person.

Så en bugning till er för erat jobb för judon.

Om någon annan har något positivt om en annan klubb så är det bara att fortsätta.
(Pajkastning och annat skrot kommer jag ta bort direkt!)
Judosnubben
#2 Postad : den 7 augusti 2007 01:54:00(UTC)
Judosnubben

Registrerade sig: 2008-11-24(UTC)
Meddelanden: 314

Jag skulle vilja nämna två stycken personer som har jobbat inom Svensk judo.

Tony Olsson tycker jag har skrivit mycket intressanta artiklar göteborgsjudoklubbs hemsida och han har även delat med sig av sina kunskaper här på forumet.

Jag tycker även att Peter Martins ambition att höja statusen på kata är beundransvärt.
I de samtal jag har talat med honom så har det varit en bra dialog.

Sedan vill jag hurra för alla småklubbar som gör ett kanon arbete där ute.

Mvh
Micael Öberg

Caroline
#3 Postad : den 7 augusti 2007 13:29:00(UTC)
Caroline

Registrerade sig: 2008-11-23(UTC)
Meddelanden: 43

Vilket toppeninitiativ!

Mer beröm, mer positiva saker samt nya tankar och idéer om hur vi kommer framåt med vår underbara sport är ju precis vad vi behöver!
Framtiden är det enda vi kan påverka (som en sommarpratare sa på radion för några veckor sedan).

Jag har ingen klubb som jag kan berömma, eftersom jag mest hållit mig "hemma" i vår dojo, men hittills har jag under mina två år som aktiv motionär bara mött trevliga människor i den stora judofamiljen, så fram för mer positivism :)
Mot oändligheten och vidare.....
Mattias R
#4 Postad : den 8 augusti 2007 18:22:00(UTC)
Mattias R

Rank: Newbie

Registrerade sig: 2005-04-09(UTC)
Meddelanden: 130

Kul initiativ.

gällande skinnskatteberg och Stefan P kan jag bara hålla med.

Mattias R
Lajos
#5 Postad : den 19 augusti 2007 12:34:00(UTC)
Lajos

Registrerade sig: 2005-10-31(UTC)
Meddelanden: 443

Tack Frej för positiva kritiker. Jobbet som jag gör fortfarande själv är inte lätt på grund av att på nästan varenda dag har jag haft minst 80-100 skolbarn som jag lär judo och på kvällena ska jag bli glad i klubben med klubbmedlemmar.
Från hösten ger vi möjlighet för ungdomar från 14 år att träna på förrmiddagar och sedan på kvällar med de ungdomar från olika skolor som tränar hos oss i hallen. Har ni nogån från Sala eller från andra klubbar i distriktet som skulle tänka sig träna på förrmiddagar kontakta mig. Jag ska kontakta deras skola och försöka få lärare att de ska ställa upp anpassa våra ungdomarnas skolarbete på grund av deras elitsatsning i Judo. Jag hoppas att vi får fram flera ungdomar som tänker på en Elitnivå. Dessutom som landslagstränaren sa i en intervju i Västerås Judo är grund för andra kampsporten så bara passa på och träna hos oss på förrmiddagar.
Jag hoppas också att vi får till klubben nya duktiga tränare . Chansen finns eftersom Kay Hamberg och svartbältare Sebastian som har varit i IK Södra tänker vara med från hösten. Så bra tränare är vi av behov fortfarande.

Edited by user den 19 augusti 2007 12:36:00(UTC)  | Reason: Not specified

hakhed
#6 Postad : den 9 januari 2008 11:57:00(UTC)
hakhed

Rank: Member

Registrerade sig: 2005-04-16(UTC)
Meddelanden: 86

Ja, tänk vad mycket trevligare svensk Judo skulle bli om alla tog reda på vad Kodokan Judo står för och försökte leva efter det...
Personangrepp är t ex ett av de tydligaste exemplen på något som absolut inte hör hemma i Judorörelsen. Jag planerar att åter åka till Japan med familjen i sommar och om någon vill ha hjälp med något från detta underbara land - så är det bara att höra av sig till mig. :D
Themil
#7 Postad : den 4 februari 2008 00:04:00(UTC)
Themil

Registrerade sig: 2006-06-12(UTC)
Meddelanden: 6

Hunnebo judo är en mycket fin klubb. Jag var där för ca två år sedan och de var mycket välkomnande, likaså Karlskrona judo som jag var och hälsade på i höstas.
MVH/www.spifjudo.se
Användare som läser denna konversation
Guest
Gå till  
Du kan inte skapa nya konversationer i detta forum.
Du kan inte svara på konversationer i detta forum.
Du kan inte radera dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte ändra dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte skapa undersökningar i detta forum.
Du kan inte svara på undersökningar i detta forum.