|
|
 Rank: Advanced Member
Registrerade sig: 11/24/2008 Meddelanden: 314 Område: Stockholm
|
|
|
Rank: Newbie
Registrerade sig: 10/31/2005 Meddelanden: 443
|
Hej Micael. Har läst på judo.se att ni har vunnit två silver medalj på Kata SM. Så en stort grattis för dig och Tomas . Kanske har du hört att våra judo utövare har börjat besöka IK Södra på fredagar för att lära sig Kata. Kommer du till Västerås den 29-e mars välkommnar jag dig till oss som gäst. Jag har sätt att VJK har ordnat en läger samtidigt som vi har Västerås Cup tävling. Händelsena korsar lite varandra på konstig sätt ,men hur som helst ring mig upp denna dagen om du är i Västerås. Och det är du faktiskt. Lyckas ni inte med läger den 29-e då har du möjlighet att besöka Västerås Cup tävling och om det blir tajt den 30-e då har du möjlighet att besöka våra barnträning klockan 15.00 eller blir Västerås Judoskolans gäst.
|
|
|
Tack för dina grattulationer.
Att ställa upp i kata sm är något speciellt. Nu är det avklarat och nu skall jag förkovra mig mer i judons väsen.
Jag tycker att det är jätte bra att ni åker och tränar för Tomas då han är väldigt kompetent i det han gör. När jag inte jobbar så kommer även jag att vara där för att träna.
Som en passus angående lägret så är det tänkt för nybörjare veteraner/vuxna/juniorer som aldrig har eller någon gång tävlat. Om du har några som behöver genomgång av regler eller snacka taktik så är de hjärtligt välkomna.
Det kan även vara föräldrar som kanske behöver att få information hur domare tänker och hur man som coach kan agera.
|
|
Rank: Newbie
Registrerade sig: 10/31/2005 Meddelanden: 443
|
Michael. Finns det nonstans ( video) Kator från de som har vunnit guld?
Tyvärr ingen kan komma från klubben till denna läger på grund av att vi har Västerås Cup tävling just 29-e mars.
|
|
|
Det finns ingen video på det. Kolla med gävle så kanske de har det.
Micael
|
|
Registrerade sig: 12/14/2005 Meddelanden: 188
|
Kul att se kime no kata utan utövare som är gubbar och har 6-8Dan :) (finns typ bara det på youtube)
DEt var nog de första filmerna jag har sett med judosnubben, men däremot vet jag att rönnkvist är en bra katautövare sedan minst 10 år tillbaka :P kommer fortfarande ihåg de kator rönkvist och de bill visade upp på hollandslägren i farsta....
Den andra katan är ju den roliga där man har en händelsekedja i våldsupptrappning, från milt obeväpnat våld till skjutvapen :P)
Bra jobbat för båda!
|
|
|
Tjena Gurgel
Trevligt med lite beröm. Jag är glad att ha en vän som Rundqvist. Det är en av de herrar som jag verkligen gillar att tala judo med.
Vi kommer att köra vidare i samma sköna stil.
Micael
|
|
Registrerade sig: 12/14/2005 Meddelanden: 188
|
ja då kör på! där har du en judoka som både är en bra tori och en bra uke när det gäller kata....
Kul att se dig göra jujutsu-katan det är lite roligare och mindre allvarligt när du gör den mot en mindre rönkvist. Man kan tänka i banor som at han försöker något och sedan stopas det, han hämtar ett mindre tilhyge, nä det går inte heller, och sedan hämtar han lite större, och det går ej heller och till sist skjutvapen, men det gick inte heller :P
fråga honom om han kan trolll fram någon video där han och de bill gör diverse kator från lägren, eller där fred och han gör dem...
har du några mer videor på kator att bjuda på, judosnubben?
|
|
|
Kan kolla vad jag hittar.
//M
|
|
|
Guest |