Välkommen gäst Sök | Aktiva konversationer | Medlemmar | Logga in | Registrera dig

FS yttrande på inkomna motioner.. [Options]
m.f-bjk
Postad: Thursday, March 01, 2007 11:35:00 AM
Rank: Advanced Member

Registrerade sig: 11/26/2008
Meddelanden: 192
Område: Bålsta
..finns nu att läsa på www.judo.se
direktlänk: http://www.judo.se/109.0.html?&cHash=c258a795d2&tx_ttnews[backPid]=1&tx_ttnews[tt_news]=2623

Mestadels yrkanden på avslag och att åtgärder är utförda tycker jag mig se efter en snabb genomläsning.
Rob
Postad: Saturday, March 03, 2007 5:43:00 PM

Registrerade sig: 5/19/2005
Meddelanden: 122
Jo, och nu kom detta:
(klippt från Judo.se)
"Förbundsstyrelsens förslag till årsmötet den 18 mars 2007.
På dagordningen till årsmötet den 18 mars § 13 Behandling av ärenden som av förbundsstyrelsen hänskjutits till förbundsmötet. FS föreslår att stödmedlemmar fortsättningsvis inte skall ingå i beräkningsunderlaget för antalet röster en klubb har vid förbundsårsmötet. Röstetalet bör spegla antalet judoutövare och det är inte flertalet av klubbarnas stödmedlemmar. Svenska Judoförbundet i februari 2007. Förbundsstyrelsen/FS"

Relevant för den ständigt återkommande motionen om antal röster per klubb baserad på medlemsantal.
Jag håller med om att en judoklubbs inflytande bör vara relaterat huvudsakligen till dess utövande judokas.
Men, stödmedlemmar (föräldrar, vänner etc.) är också viktiga för den enskilda klubbens verksamhet å ev ekonomi.
/Rob
Lajos
Postad: Saturday, March 03, 2007 10:32:00 PM
Rank: Newbie

Registrerade sig: 10/31/2005
Meddelanden: 443
Jag tror att förslaget har kommit fram som följd av att några har föreslagit att medlemsavgift kan vara 1 krona och på så sätt kan en judoklubb samla jätte många stödmedlemmar som skulle sedan påverka antalet röster på årsmöten.
m.f-bjk
Postad: Saturday, March 03, 2007 11:58:00 PM

Visst är stödmedlemmar viktiga, men jag tycker inte dessa ska räknas in när det gäller röstetalet respektive klubb får lika lite som att man inte får bidrag för dessa medlemmar.
m.f-bjk
Postad: Friday, March 09, 2007 4:21:00 PM

Sitter nu å läser igenom motioner och yttranden om motioner lite djupare och konstaterar att jag personligen hoppas att INTE att Södertälje JK's 3:e motion, den angående mandatperioden för ordörande och ledamöter, går igenom.

Skulle den gå igenom anser jag att stabiliteten i FS skulle försvinna då man skulle kunna "kuppa" bort hela FS på ett å samma årsmöte (men det kanske är det resultatet man är ute efter med den motionen....)
Jag tycker det är självklart att mandatperioderna för ledamöterna i en styrelse (spelar ingen roll inom vad styrelsen verkar) skall överlappa varandra, för att skapa trygghet och kontinuitet för alla inblandade, såväl dom i styrelsen som för oss klubbar som verkar efter FS beslut.
Jag vill inte ha ett Judosverige där vi efter varje år byter ut samtliga i FS som i sin tur byter ut samtliga personer i alla kommitteer grupper och kanslin bara för att dom inte tycker likadant....

Vi får se hur det går den 18:e......
Användare som läser denna konversation
Guest

Gå till
Du kan inte skapa nya konversationer i detta forum.
Du kan inte svara på konversationer i detta forum.
Du kan inte radera dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte ändra dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte skapa undersökningar i detta forum.
Du kan inte svara på undersökningar i detta forum.

[Main Forum RSS] : RSS

SoClean Theme Created by Jaben Cargman (Tiny Gecko)