Hej Lajos
För att vara en man som inte vill hålla på med politik så leverar du högexplosiva tankegångar.
Det finns grupper här i Sverige som mer än gärna skriver under på det du säger här och nu.
Svenska samhället bygger på solidaritet även om den börjar tyna bort mer och mer.
Det betyder att om du är i ett utsatt läge så skall du alltid kunna få hjälp.
Det betyder om du är sjuk, fattig, gammal, handikappad, FLYKTING kan söka skydd, mat, husrum,hjälp.
Aktivitetsbidraget är till för de som är långtidssjukskrivna.
Tycker du Lajos att det inte är bra med att man försöker åter rehabilitera folk till arbetsmarknaden?
Om jag skall tolka dig rätt så tycker du att det är viktigare att ge pengar till idrottare ifrån stadskassan än att låta det gå till en mer behövande?
Du skriver även att tränaren i vissa länder skall kan få pengar.
Om jag skall använda samma retorik som du gör så undrar jag varför?
Det är inte tränaren som vinner medaljer utan idrottaren.
Du nämner i ditt inlägg en massa med öst stater om att de sponsrar med pengar.
Både du och jag vet att ett sätt att visa sitt lands förträfflighet var genom idrott.
I forna Sovjetstaterna var det ett sätt att försörja sin familj var att bli duktig i sport.
Jag tycker att det är bättre att de kommersiella krafterna går in och aktivt sponsrar de aktiva.
I Frankrike får de aktiva en bra peng om de vinner en stor tävling.
Där har du både idiell idrottsverksamhet likväl som proffesionell.
Titta på deras hemsida.
http://www.ffjda.comSom du nämnde Ryssland att det är så bra.
Det är hög kriminalitet där och människosynen är väl inget eftersträvansvärt.
Flyktingarna från Uzbekistan ses som kreatur och Turkar är ett jävla pack i vissas ögon.
Är detta bra tycker du?
Om du vill diskutera så önskar jag att du sätter saker och ting i ett sammanhang.