|
|
 Rank: Advanced Member
Registrerade sig: 11/24/2008 Meddelanden: 314 Område: Stockholm
|
090315 Scandic Hotel, Stockholm
Ett stort intresse fanns inför dagens årsmöte i Svenska Judoförbundet. Dels fanns det två kandidater till ordförandeposten dels hade valberedningens förslag debatterats flitigt på judo.se. För första gången på länge fanns det inga motioner att diskutera men mötet drog ändå ut på tiden med alla slutna omröstningar. Som ny ordförande valdes Kent Härstedt, rikdagsman från Helsingborg (se judo.se för presentation). Både sittande kassören och en ledamot hade i förväg sagt att de skulle avgå om inte Johnny Kullenberg blev omvald, vilket de också gjorde.
Resultat från omröstningarna:
Ordförande: Nyval 2år: Kent Härstedt, Helsingborgs JK
Ledamöter: Omval/nyval 2år: Agneta Nyman Kristina Pekkola Peo Österman
Ledamot samt kassör fyllnadsval 1 år: avgörs på extra årsmöte
Valberedning: Ordförande: Björn Nyberg dä, Frövi Ledamöter: Björn Nyberg dy, Stockholm Andreas Björkman, Malmö Michel Grant, Lund
|
|
Rank: Member
Registrerade sig: 1/19/2009 Meddelanden: 15
|
Vill bara önska den nya styrelsen välkommen. Som den uppmärksamma läsaren sett var jag tidigare fundersam till förändringarna. Efter att ha funderat var jag dock övertygad om att den styrelse som nu valdes är det bästa för svensk judo. Skulle gärna se Peter Sylvén som ersättare till Driton vid det extra årsmötet. Alternativet är Mia Simonsson, helt OK för mig. Som kassör då? Funkar Peo? Ska vi i så fall ta in en annan kunskap, varför inte Peter och Mia? Erfarenhet och ung kunskap.
P.S. Grymt mesigt med åsikter inför årsmötet på forumet. Blir det bättre nu eller är det bara till för att önska varande gott nytt år?
|
|
Registrerade sig: 11/25/2008 Meddelanden: 23
|
Instämmer.
Det fanns ju uppenbarligen ett behov av att kunna sprida sina åsikter innan mötet. Om inte förbundets hemsida är det rätta forumet för fortsatt debatt vore det väl lämpligt att fortsätta här?
Grattis till Kristiina! Lycka till i styrelsen!
|
|
|
Hejsan
Det blev en hel del omflyttningar i styrelsen. Hur ser ni forumsdeltagare på detta?!
Det som är possetivt med detta årsmöte att det var många som tyckte något och det engagerade klubbar på ett sätt jag inte sett tidigare.
Mvh Micael
|
|
Rank: Newbie
Registrerade sig: 5/6/2008 Meddelanden: 3
|
Jag förordar också Peter Syvén till nya styrelsen. Framför allt för hans kompetens, erfarenhet och arbete i styrelsen fram till dags datum samt det engagemang han visat i Judoförbundet och framför allt LLK. Peter S. är vad jag skulle vilja kalla en reko kille! Detta är min erfarfenhet av honom och jag hoppas förbundets klubbar har detta i åtanke vid valet på det extra årsmötet.
|
|
|
Kan inte du utvidga begreppet kompetens?
Det finns många som har kompetens och tjänstgöringsår på mattan.
|
|
|
Snälla, kan vi inte ha ett öppet sinne i denna tråd (och på detta forum).
Mungo skriver i sitt inlägg kompetens baserat på hans erfarenhet av Peter Sylvén som person och hans tidigare arbete. Klart och tydligt enligt min ringa mening.
Jag tycker att man ska kunna skriva inlägg på detta forum utan att behöva väga varenda ord på guldvåg och belägga dem med exempel ur styrelseprotokoll och återgivning av personliga möten.
Kanske är ifrågasättanden som detta en av anledningarna till att det skrivs så så inlägg. Istället för att Mungo ska behöva motivera sig ytterligare och läsa hans förklaring till begreppet kompetens kan vi väl få läsa om dina synpunkter i frågan?
|
|
|
[Ninjin wrote:]Snälla, kan vi inte ha ett öppet sinne i denna tråd (och på detta forum).
Mungo skriver i sitt inlägg kompetens baserat på hans erfarenhet av Peter Sylvén som person och hans tidigare arbete. Klart och tydligt enligt min ringa mening.
Jag tycker att man ska kunna skriva inlägg på detta forum utan att behöva väga varenda ord på guldvåg och belägga dem med exempel ur styrelseprotokoll och återgivning av personliga möten.
Kanske är ifrågasättanden som detta en av anledningarna till att det skrivs så så inlägg. Istället för att Mungo ska behöva motivera sig ytterligare och läsa hans förklaring till begreppet kompetens kan vi väl få läsa om dina synpunkter i frågan? I min fråga låg det inget anklagande. För tillfället har jag inget förslag om en kandidat till FS. Det jag skulle vilja se är en satsning på judo som bredd idrott så judo som idrottsrörelse kan växa sig stark. Min övertygelse är att alla måste med på tåget. Ur en tävlingssynpunkt är min uppfattning är att vi måste få en större bredd och konkurans. Jag tror på idrottsrörelsen som en social företeelse. Idrott skall fostra elittävlande såväl motionärer. Unga och gamla skall kunna träna denna underbara kampart utan att bli undanskuffade.
|
|
Registrerade sig: 10/24/2008 Meddelanden: 319
|
[Ninjin wrote:]Snälla, kan vi inte ha ett öppet sinne i denna tråd (och på detta forum).
Kanske är ifrågasättanden som detta en av anledningarna till att det skrivs så så inlägg. Istället för att Mungo ska behöva motivera sig ytterligare och läsa hans förklaring till begreppet kompetens kan vi väl få läsa om dina synpunkter i frågan? OT: Det är absolut inte meningen att man skall vara rädd för att skriva inlägg på forumet. Judoforum.se är en öppen kanal där vi diskuterar judo utifrån våra egna intryck och åsikter. Det vi däremot inte tolererar på forumet är rena personangrepp eller övriga kränkningar och allmän otrevlighet. Så skriv på och uttryck era åsikter så länge de följer de vanligt vett och etikett.
|
|
|
Tack Judosnubben. Då missuppfattade jag ditt tidigare inlägg.
|
|
Rank: Newbie
Registrerade sig: 3/26/2009 Meddelanden: 2
|
Peter Syvén till nya styrelsen känns som ett bra alternativ. Vid de tillfällen jag har träffat honom har han gett ett mycket bra intryck och verkar kämpa helhjärtat för landslag och judon.
|
|
|
Guest |