Rank: Advanced Member
Registrerade sig: 2008-11-26(UTC) Meddelanden: 192
|
Just hemkommen från Eskilstuna efter att ha dömt där hela dagen. Men betoning på hela dagen! 170 tävlande. 1 domare....... Tyvärr hade tävlingsansvarig/huvuddomare åkt på kurs i Göteborg och det verkade ha blivit strul i delegeringen. strax efter 10 var invägning och lottning gjord och det allmäna gruppbytarkaoset tog vid. Till slut fick man iaf fram hyfsade protokoll och tävlingen kunde börja! Som ensam domare som hade hörsammat kallelsen (Tydligen hade iaf 1 annan domare ringt återbud på morgonen/dagen innan eller så) så började det kännas svettigt, men jag fick hjälp av Marcello Novais, SPIF, och Sebastian Olsson, Nacka. Dessutom ringdes Lars Österlund, Södertälje, in och han ställde upp på att offra en lördag.
Efter lite bekymmer i det inledande matcherna så kom sekretariatet igång fint och resten av tävlingen flöt på utan större problem och avslutades starx innan 16.00.
Magnus Fungdal, Bålsta JK
|
|
|
|
|
|
Registrerade sig: 2008-11-24(UTC) Meddelanden: 314
|
Vilket hästgöra.
Grattis i alla fall att tävlingen gick att genomföras.
Micael
|
|
|
|
|
|
Rank: Newbie
Registrerade sig: 2005-04-11(UTC) Meddelanden: 34
|
Ouch. Ledsen att jag inte var där och dömde - det var meningen, men jag gick och drog på mig en släng feber.
|
|
|
|
|
|
Registrerade sig: 2008-11-26(UTC) Meddelanden: 192
|
Judosnubben>> det var lite svettigt när det kom upp U16 på mattan och vi bara körde med 1 domare per matta men det gick ändå.Som tur var var det väldigt få deltagare i U16! Per>> Nu gick det som tur var iallafall! Det intressanta var att jag på Torsdagen var till kiropraktorn eftersom jag knappt kunde gå och det satt i även på fredagen. Det var ett tag där jag tänkte att jag skulle lämna återbud! Då hade dom stått där helt utan domare! :blink: Edited by user den 4 november 2005 16:05:00(UTC)
| Reason: Not specified
|
|
|
|
|
|
Rank: Newbie
Registrerade sig: 2005-10-31(UTC) Meddelanden: 443
|
Det gick lite snätt i början men det var roligt att se så många klubbar med sina tävlare. Jag hoppas att Eskilstuna fortsätter att arangera Kup tävlingen i framtiden och att allt blir bättre. .
|
|
|
|
|
|
Gå till
Du kan inte skapa nya konversationer i detta forum.
Du kan inte svara på konversationer i detta forum.
Du kan inte radera dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte ändra dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte skapa undersökningar i detta forum.
Du kan inte svara på undersökningar i detta forum.