Judoforum
»
Tävling
»
Kommande tävlingar
»
Nybörjartävling i Stockholms området?
Rank: Newbie
Registrerade sig: 2005-04-29(UTC) Meddelanden: 1
|
Hej! Undrar om det finns några bra nybörjartävlingar för seniorer i Stockholm inom en snar framtid?
(Bra initiativ med ett judoforum!)
Mvh. /Andreas
|
|
|
|
|
|
Registrerade sig: 2005-10-31(UTC) Meddelanden: 443
|
Hej. Jag i Västerås Judoskola tänker börja med nybörjar vuxen tävling på skoj skuld och i början bara i klubbens lokal. Vi tränar på 190m2 . Sedan kan det bli att vi fortsätter ordna vuxen nybörjartävling på nogån av stadens idrottshall. Just nu har vi mycket jobb men redan nästa år kan bli aktuellt med en nybörjartävling för vuxna. Målet är att vuxna ska inte graderas upp som på löpande band utan tävling. Våra vuxna nybörjare ska först tävla i Sundsvall sedan tänker vi "kanske" börja om intresset finns med vuxen nybörjartävling max grön bälte. Finns det intresse och vilja att komma till Västerås för att tävla nästa år då skulle ni kontakta mig på följande e-post: info@vasterasjudoskola.selajos__farkas@hotmail.com
|
|
|
|
|
|
Rank: Advanced Member
Registrerade sig: 2008-11-24(UTC) Meddelanden: 314
|
Kolla in sundsvallscupen.
Mvh Micael
|
|
|
|
|
|
Rank: Advanced Member
Registrerade sig: 2005-05-19(UTC) Meddelanden: 122
|
Med ojämna mellanrum så poppar det upp frågor om det inte finns tävlingar för: Vuxna nybörjare (bra initiativ Västerås!) och tävlingar för "judomotionärer". Som motionär har man kanske knaprat sig upp till blått,brunt eller svart, men kan inte p.g.a ålder, kondition, hälsa el. dyl ställa upp i en "vanlig tävling", eftersom där ställs man mot de som normalt möter tuffare motstånd. Kanske har dessutom man sällan eller aldrig tävlat. I dag verkar det bara vara Ippon Cup och Sundsvalls JudoCup som har vuxentävlingar indelat i erfarenhet eller liknande. Om någon klubb i Stockholm kan anordna, så tror jag rätt många "vuxenmotionärjudokas" skulle vara intresserade. Från oss cirka 5 st. Et "ex-proffs" som blivit till åren har åtminstone VeteranSM. Aningens tufft för Äldre motionär/nybörjare...
|
|
|
|
|
|
Registrerade sig: 2005-10-31(UTC) Meddelanden: 443
|
Vi ska anordna en i mars eller april månad. Stockholm är inte långt från Västerås. Vänta tills våren kommer. Vi reser till Stockholm med våra barn ungdomar och vuxna för att tävla kunde kanske Stockholmare besöka oss också. Jag tycker att en vuxen nybörjartävling skulle passa bra . Vi kan tänka oss dela upp åldersmässig. Frågan är vad betyder för er motionerer eftersom i Västerås Judoskola utövar alla randori oavsätt ålder. Självklart tar man hänsyn till varandra men vi har inte någon pass utan randori. Bara för dem 5-6 åriga , alla andra utövar randori. Både Tachi Waza och Ne Waza.
|
|
|
|
|
|
Judoforum
»
Tävling
»
Kommande tävlingar
»
Nybörjartävling i Stockholms området?
Gå till
Du kan inte skapa nya konversationer i detta forum.
Du kan inte svara på konversationer i detta forum.
Du kan inte radera dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte ändra dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte skapa undersökningar i detta forum.
Du kan inte svara på undersökningar i detta forum.