Välkommen gäst Sök | Aktiva konversationer | Medlemmar | Logga in | Registrera dig

blomkålsöron [Options]
budde
Postad: Monday, September 19, 2005 7:59:00 PM
Rank: Newbie

Registrerade sig: 9/5/2005
Meddelanden: 14
Vad jag har förstått så ska man dränera sina öron på blodblåsan så fort dom har svällt upp och svullnaden inte vill gå ner. Anses detta som plastikkirurgi eller görs detta på närmaste akutmottagning?

Har fått nått en smärre deformation på ena örat. I annat fall gör jag nog det själv för att inte se ut som nåt miffo i slutändan. Fast helst skulle jag vilja överlåta det åt läkaren.
Judosnubben
Postad: Tuesday, September 20, 2005 10:04:00 AM

Rank: Advanced Member

Registrerade sig: 11/24/2008
Meddelanden: 314
Område: Stockholm
Dränera örat kan du göra hos farbror doktorn mot sedvanlig taxa.
fredde
Postad: Tuesday, September 20, 2005 1:27:00 PM

Registrerade sig: 4/12/2005
Meddelanden: 8
Behåll öronen som de är! Blomkålsöron är manligt och jag är säker på att de som säger något annat bara är avundsjuka :D
budde
Postad: Tuesday, September 20, 2005 5:19:00 PM

Knappast. Föredrar blomkål som mat inte till öron.

:)
Thorwald
Postad: Tuesday, September 20, 2005 9:41:00 PM

Registrerade sig: 4/13/2005
Meddelanden: 10
Det kan väl inte vara kul, att till slut gå omkring och se ut som en vingmutter ! Håller folk nuförtiden i ukes öron när de kastar ??

Hälsningar,
Thorwald
rataxes
Postad: Saturday, January 21, 2006 6:03:00 PM

Registrerade sig: 5/5/2005
Meddelanden: 29
jag har också börjat få antydningar till blomkålöra på ett ställe, har även lite svårt att sova med det örat mot kudden, illa alltså. Någon här som brukar träna judo med öronskydd?
gursu
Postad: Saturday, January 21, 2006 9:15:00 PM

Registrerade sig: 9/17/2005
Meddelanden: 15
Vad jag har förstått så är det rätt så vanligt att använda sig av öronskydd i USA. De är speciellt pegita med det när det gäller amatör brottning.
sjost
Postad: Monday, January 23, 2006 9:57:00 AM

Registrerade sig: 11/21/2005
Meddelanden: 31
De på klubben som hade problem med blomkålsöron förr, andvände såna där "mössor" som man har i vattenpolo. Funkar nog ganska bra.
Rolig kommentar från tågresa till tävling:
En av killarna träffar på en tjejkompis som säger: Jaså, ni är på väg med judon någonstans.
- Ja, såg du det på alla tränade killar
- Nej, jag såg det på era öron..
Thorwald
Postad: Monday, January 23, 2006 11:51:00 PM

Registrerade sig: 4/13/2005
Meddelanden: 10
Säkert snyggt med med judogi och vattenpolomössor ! Kunde man inte ha reklam för "Gustav V´s sardiner" på ryggen och komplettera med simfötter ?? Tänk vilka fotsvep man skulle kunna göra ...

Thorwald
"den förarglige"
Johnny_M
Postad: Thursday, February 02, 2006 8:06:00 PM

Registrerade sig: 5/7/2005
Meddelanden: 4
Hur vanligt är det med blomkålsöron i judo? Vilka är symptomen och vad och när gör man något? Frugan tycker blomkålsöron på brottare är gulligt så jag antar att jag blir mer attraktiv den dagen som jag får det själv :p

Johnny
Kronos
Postad: Thursday, February 02, 2006 11:53:00 PM
Rank: Advanced Member

Registrerade sig: 11/20/2008
Meddelanden: 242
[Quote:]
Johnny_M - 2006-02-02 8:06 PM

Hur vanligt är det med blomkålsöron i judo? Vilka är symptomen och vad och när gör man något? Frugan tycker blomkålsöron på brottare är gulligt så jag antar att jag blir mer attraktiv den dagen som jag får det själv :p

Johnny

Vet inte riktigt. Har fått för mig att det inte är så vanligt. Jag vet då ingen i våran klubb som har fått det i alla fall.
budde
Postad: Friday, June 30, 2006 3:42:00 PM

Sådär, fick min första riktiga blåsa på högerörats ovandel samt ömt som tusan i mitten. Gick till SAS företagshälsovård men sköterskan ville motvilligt endast ge mig en kanyl som jag då körde upp i blåsan på nån sjabbig toalett på arlanda. Fick inte ens något desinfekterande Jag stack alltså endast hål i blåsan och försökte trycka med fingrarna ut innehållet. Det kom endast några droppar blod och svullnaden gav sig lite men örat gjorde inte ont längre. Finns det någon speciell teknik eller har jag gjort som man brukar göra för att förebygga blomkålsöron?
Användare som läser denna konversation
Guest

Gå till
Du kan inte skapa nya konversationer i detta forum.
Du kan inte svara på konversationer i detta forum.
Du kan inte radera dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte ändra dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte skapa undersökningar i detta forum.
Du kan inte svara på undersökningar i detta forum.

[Main Forum RSS] : RSS

SoClean Theme Created by Jaben Cargman (Tiny Gecko)