Välkommen gäst Sök | Aktiva konversationer | Medlemmar | Logga in | Registrera dig

En tår i ögat... nästan! [Options]
Frej
Postad: Tuesday, November 25, 2008 11:42:44 PM

Rank: Advanced Member

Registrerade sig: 10/24/2008
Meddelanden: 313
Som några av er kanske minns så råkade jag, snabbt och ogenomtänkt, anmäla mig till 2008 års Vasalopp.

Efter ingen träning alls så stod jag ändå på startgärdet och försökte staka mig igenom dessa förskräckliga 9 mil! (Blev tagen av repet i Evertsberg på tiden 7 timmar & 5 min).

Vilket fall som hellst, efter några månader så inföll sig glömskan över hur dåligt jag mått och lyckades även anmäla mig till 2009 års lopp. Denna gång med tanken att rejält med träning på skidor skulle underlätta.

Så i mitten av Augusti så börjar jag med löpning. Efter några försiktiga månader så är jag uppe i 7,6 km ca 3 gånger i veckan! Jätte bra tänker jag. Vasaloppet kommer ju klaras galant. Bra!

Nu faller det ju vitt pulver över Mellansverige som ni säkert läst om, om ni inte upplevt det själva. Även där jag bor så har detta underliga pulver dimpa ner från skyn. Suget efter skidåkning biter tag i mig vid 19.30 tiden och jag beger mig ut i garaget, och hittar efter lite letande, skidor, pjäxor och för korta stavar!

Åker i bilen till spåret jag tidigare sprungit, nu jävlar ska jag köra någon mil eller två tänker jag.

Startar lite stapplande, upptäcker att pjäxorna är förstora, stavarna för korta och skidorna alldeles för smala för att jag inte ska se ut som Bambi. Efter halva varvet börjar svetten rinna, jag har ju självklart även för mycket kläder. Jag sliter mig upp för backarna och hoppas för allt i världen jag inte skall ramla i nedförsåkningen.

Ett varv avklarat och jag vet med all säkerhet att jag närmar mig döden! Bestämmer mig för att försöka klura ut hur man får bort dessa förbannade pjäxor jag, vid detta lag, börjat hata intensivt. Stapplar mig till bilen med blod i hela munnen! Kastar in skidjävlarna i bagageluckan och åker därifrån i förbannat vredesmod...

Jag har nu klarat av de första 3 kilometrarna av rekommenderade 500 som man bör ha inför vasaloppet.

Börjar minnas tillbaka på hur det kändes när jag åkte loppet sist och sakta kommer ångern ikapp mig...

Inte trodde jag skidåkning kunde vara så jobbigt! Sick

Kronos
Postad: Wednesday, November 26, 2008 9:01:29 AM

Registrerade sig: 11/20/2008
Meddelanden: 242
Ja, som man säger, är huvudet dumt får kroppen lida :-)
Kronos
Postad: Monday, February 23, 2009 9:45:53 AM

Så Frej, hur går det?
Blir det nån vasaloppsstart eller?
Frej
Postad: Monday, February 23, 2009 11:23:34 AM

Jodå, jag åker till Mora på lördag, sover i Evertsberg och trillar runt i spåren på söndag.

Denna gång har jag faktiskt utökat årets uppladdning till hela 12 km på skidor!
Nu får tillockmed gubbarna i elitledet svårt att hålla rygg på mig.

Själv då? Sugen på Vasan?
Kronos
Postad: Monday, February 23, 2009 7:08:25 PM

Nej, tack. Så galen är jag inte.
Men vi får väl se, man kanske drabbas av en medelålderskris på ett antal år till och kommer på att det verkar som en bra idé. :-)
Frej
Postad: Monday, February 23, 2009 7:16:24 PM

Medelålderskris? Jag trodde du var gammal redan? Så som du ömkar dig... =)
Kronos
Postad: Monday, March 09, 2009 11:29:38 AM

*sneglar på klockan ännu en gång*

*trampar lite otåligt med foten*

Börjar det inte bli dags för en rapport snart???
Hur gick det egentligen???
Frej
Postad: Monday, March 09, 2009 12:17:00 PM

Jodå!

Denna gång gick det vägen. Jag ökade min träningsdos från förra året och åkte en HEL MIL innan Vasan.
Det tog mig 11 timmar och 5 minuter att komma i mål. Så jag är nöjd, även om kroppen inte var helt som den skulle i måndags.

Men jag tror jag inte kommer åka skidor igen på ett bra tag. =)
Kronos
Postad: Monday, March 09, 2009 1:08:53 PM

Bara att gratulera till prestationen då. Applause
Användare som läser denna konversation
Guest

Gå till
Du kan inte skapa nya konversationer i detta forum.
Du kan inte svara på konversationer i detta forum.
Du kan inte radera dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte ändra dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte skapa undersökningar i detta forum.
Du kan inte svara på undersökningar i detta forum.

[Main Forum RSS] : RSS

SoClean Theme Created by Jaben Cargman (Tiny Gecko)