|
|
Rank: Newbie
Registrerade sig: 5/7/2005 Meddelanden: 4
|
Föll illa när jag blev kastad häromdagen så efter nästa besök hos ortopeden om en och en halv vecka så blir det sjukgymnastik istället för judo. Jag landade med hela min tyngd på inre sidan av högerknät och efter fallet fick jag dra mig ut från mattan för det gick inte att stå. Idag 5 dagar senare kan jag gå men inte böja benet speciellt bra och knät är lite svullet där jag fick smällen men gör i alla fall inte ont. Vi får se vad utlåtandet blir nästa vecka.. Känt mig lite orolig hur judon kommer att fungera efter rehabiliteringen. Någon med erfarenheter av liknande skador?
mvh Johnny
|
|
 Rank: Advanced Member
Registrerade sig: 10/24/2008 Meddelanden: 319
|
Vi hade en kille i våran klubb som också skadade knät illa, tror dock det var något muskelfäste eller liknande som skadades, men han var tillbaka på mattan efter tre veckor. (Hoppade på kryckor en vecka).
Så det ordnar sig nog. Otur dock! :(
|
|
|
Hej igen, Ortopedbesök idag med bra utfall.. Visst har ledbandet fått sig en törn och eventuellt är även den ena menisken lätt skadat men det ser ljust ut. Ingen sjukgympa blir det heller utan rådet blev att cykla, simma och våga böja högerknät. Har stor judoabstinens just nu. :)
mvh Johnny
|
|
Registrerade sig: 11/26/2008 Meddelanden: 192 Område: Bålsta
|
Lycka till med rehaben och stressa inte tillbaka för snabbt till mattan, för då blir du bara utburen snart igen!
|
|
|
Trots svår judoabstinens så tänker jag ta det lugnt och försöka hitta tillbaka via annan träning först. Juluppehållet kommer faktiskt rätt lägligt i år. Ingen som har några bra träningstips för mig förutom cykling och simning? mvh Johnny
|
|
Registrerade sig: 11/26/2008 Meddelanden: 192 Område: Bålsta
|
gummibandsträning! speciellt för din oskadade överkropp! Gummiband borde finnas hos välsorterade idrottshandlare.
|
|
Registrerade sig: 4/23/2005 Meddelanden: 58
|
Var glad att det inte var korsband. Lindrigt våld mot inre ledband brukar läka sig bra. Men ha inte för brådis till tachi-waza. När det känns hyfsat bra, linda knäet och kör ett par veckor ne-waza först.
|
|
|
Guest |