Välkommen gäst Sök | Aktiva konversationer | Medlemmar | Logga in | Registrera dig

Nya N-domare [Options]
Per
Postad: Sunday, November 20, 2005 1:47:00 PM
Rank: Newbie

Registrerade sig: 4/11/2005
Meddelanden: 34
Den 19 november svarade Borlänge Judoclub för en stor arrangörsbragd då man lyckades arrangera den stora tävlingen NorrCup med över 300 deltagare trots att klubbens träningslokal brann ner för bara två veckor sedan. Imponerande!
Tävlingen var istället i all hast flyttad till Tennishallen, en lokal vars temperatur inte hör till högsta jag upplevt. Men det var i alla fall en lokal...

Men jag var inte där för att tävla. Nu gällde det test för N-licens. Och vi fem som var där för testet hade få möjligheter att frysa; det var tvärtom rätt svettigt. Vi fick en egen matta att döma på medan Mario d'Alessandro och Christer Dahlström följde oss med skarpa ögon. I inledningen av dagen fick vi feedback från dem, för att se om vi kunde anpassa oss. Under eftermiddagen fick ingen mer feedback, utan det var bara att döma på. Nivån på judon höjdes också under seniormatcherna, både med en del riktigt fina matcher och andra som var mer taktiska och svårdömda. Dagens vackraste ippon kom i herrar -73. Jag minns inte vilka som körde, men en knapp minut efter matchstart attackerade vit på uchi mata. Det var bara det att röd var inte där. Han klev åt sidan, vred lite på armarna och över med vit på rygg. Uchi mata sukashi enligt instruktionsvideon, underbart snyggt. (Det råkar inte ha varit någon som filmade det och kan lägga ut det på nätet till allmän beundran?)

Efter avslutad final var det dags för oss N-kandidater att samlas i domarrummet där vi skulle få besked. Efter några inledande ord läste Mario upp listan. Sören Ahlner (Borlänge), godkänd, Per Eklund (Linköping), godkänd (tjohoo!), och Magnus Fungdal (Bålsta), godkänd. (Två kandidater blev alltså inte godkända - det är bara att jobba på och komma igen). En person blev även godkänd till D-licens. Ber så hemskt mycket om ursäkt, men jag har glömt ditt namn - det säger väl något om hur fokuserad jag var! (Linus Weilander är hans namn, modedit :D )

Fotografering vidtog. Passande nog med tanke på lokalen var Mats Weilander fotograf. Därefter var det bara att inleda resan hemåt, som tog en och en halv timme mer än ditresan vilket helt och hållet är SMHI:s fel. Men vad spelar det för roll? :D

/Per Eklund, numera N-domare (och ny kavaj har jag också!)
m.f-bjk
Postad: Sunday, November 20, 2005 2:28:00 PM
Rank: Advanced Member

Registrerade sig: 11/26/2008
Meddelanden: 192
Område: Bålsta
Kan inte annat än hålla med Per i hans sammanfattning!
Men på punkten om temperaturen vill jag säga att visserliggen var det rikigt kallt inledningsvis men sedan hamnade det på en alldeles lagom nivå mot vad det brukar bli på större tävlingar. Men andra ord så slapp vi domare bada i svett vilket det iaf känns som jag gör! :blink:

/Magnus Fungdal, nu mera också N-domare men i gammal kavaj! B)
Makikomi
Postad: Friday, November 25, 2005 9:59:00 AM

Registrerade sig: 11/25/2005
Meddelanden: 4
Grattis till er som blev godkända till ny licens i Borlänge!
Makikomi
Postad: Monday, November 28, 2005 9:31:00 AM

Registrerade sig: 11/25/2005
Meddelanden: 4
Grattis även till Driton Osmani från Rosengård som efter en stabil insats uppnådde Nationell licens på Syd Cup i Staffanstorp i helgen. För övrigt en tävling med många duktiga judokas och ännu fler fina tekniker! Grattis även till Joakim Lindberg som av coacherna blev utsedd till tävlingens bästa domare!
m.f-bjk
Postad: Monday, November 28, 2005 2:08:00 PM
Rank: Advanced Member

Registrerade sig: 11/26/2008
Meddelanden: 192
Område: Bålsta
Instämmer med föregående talare!!
Användare som läser denna konversation
Guest

Gå till
Du kan inte skapa nya konversationer i detta forum.
Du kan inte svara på konversationer i detta forum.
Du kan inte radera dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte ändra dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte skapa undersökningar i detta forum.
Du kan inte svara på undersökningar i detta forum.

[Main Forum RSS] : RSS

SoClean Theme Created by Jaben Cargman (Tiny Gecko)