Judoforum
»
Allmänt
»
Öppen dojo
»
Vladimir Putin är svartbältare (?)
Rank: Advanced Member
Registrerade sig: 2008-10-24(UTC) Meddelanden: 323
|
Såg idag att Rysslands president är svartbältare i judo. :blink: Hade jag ingen aning om... kul i alla fall! :D http://www.mosnews.com/n...05/12/02/putinjudo.shtmlEdited by user den 5 december 2005 17:05:00(UTC)
| Reason: Not specified
|
|
|
|
|
|
Registrerade sig: 2008-11-24(UTC) Meddelanden: 314
|
Vid vissa tillfällen bär han Röd-vitt bälte. Han är 6:e danare.
|
|
|
|
|
|
Registrerade sig: 2008-11-20(UTC) Meddelanden: 242
|
|
|
|
|
|
|
Registrerade sig: 2008-10-24(UTC) Meddelanden: 323
|
Macco: För mig var det en nyhet, visste inte om det. =)
Lite häftigt faktiskt! Tycker jag då...
|
|
|
|
|
|
Rank: Newbie
Registrerade sig: 2005-04-23(UTC) Meddelanden: 58
|
Jag vågar påstå att Vladimir Putin gör mer global PR för judosporten än de flesta andra, oavsett om det rör sig om personer med HC grad eller ej. Back in the U.S.S.R., yeah!
|
|
|
|
|
|
Registrerade sig: 2005-10-31(UTC) Meddelanden: 443
|
Han vet bättre en jag och du och hela västerländska folket hur ska Rysslands styras. Ryssland har sin specifiska mentaliteten och ryssarna själva tycker om sådana ledare som Putin. Det var alla fall ryssar som har valt honom Angående Judo. De första pottprisen på Moskva grand Prix arangerad av Vladimir Putin var ca: 120000 dollar. Nu arangerar Putin Ryssland Moskva Cup för 5-600000 dollar i pottpris. (Sedan skulle ni veta att Georgiens predisent hade lovat 200 nya judo arener i framtiden för sitt Judo folk och redan har beställt 700 tatami kompletter ) Judo har en tradition i de länderna och Putin gör mycket för Judo.
|
|
|
|
|
|
Registrerade sig: 2008-11-26(UTC) Meddelanden: 192
|
Och därmed lägger vi den politiska delen åt sidan och koncentrerar oss på meningen för detta forum: Judo!
|
|
|
|
|
|
Registrerade sig: 2005-10-31(UTC) Meddelanden: 443
|
Nej .Det tycker jag inte. Men det var du som blandade politiken i Judo och jag skrev mina funderingar. Man kunde säga att oavsätt vad gör Putin i politiken han gör bra jobb för Judo. Att få fram investerare att satsa 5-600000 dollar på en Cup det kan inte alla uppnå faktiskt. Men det gjorde Putin. [ModEdit] Ska ni fortsätta diskutera politik, gör detta via PM. Edited by user den 12 december 2005 12:59:00(UTC)
| Reason: Not specified
|
|
|
|
|
|
Judoforum
»
Allmänt
»
Öppen dojo
»
Vladimir Putin är svartbältare (?)
Gå till
Du kan inte skapa nya konversationer i detta forum.
Du kan inte svara på konversationer i detta forum.
Du kan inte radera dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte ändra dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte skapa undersökningar i detta forum.
Du kan inte svara på undersökningar i detta forum.