|
|
Rank: Newbie
Registrerade sig: 12/25/2005 Meddelanden: 5
|
Hej
Måste man ha Svarta bältet för att delta i dom stora och mellan stora tävlingarna??? Och finns det U-16 U-18 för ungdomar i JUDO???? det finns annars i fotboll :D
|
|
Rank: Advanced Member
Registrerade sig: 12/14/2005 Meddelanden: 188
|
Nope det behöver du inte
tror att NM VM och EM har brunt som minimum
SM har väl blått eller nåt sådant.
|
|
Registrerade sig: 11/24/2008 Meddelanden: 314 Område: Stockholm
|
EM VM OS A-Turneringar Svart bälte.
?13.8 Lägsta tillåtna grader vid individuella SM-tävlingar är: - SM för Herrar 1 kyu - SM för Herrar U20 2 kyu - SM för Damer 3 kyu - SM för Damer U20 3 kyu 13.9 Lägsta tillåtna grader vid av SJF, men ej av RF godkända mästerskaps- tävlingar (mästerskapstecken utdelas ej), inofficiella SM är: - SM för Pojkar U15 och U17(cadets) 3 kyu - SM för Flickor U15 och U17(cadets) 3 kyu - Veteran SM - Öppna SM för Herrar- Öppna SM för Damer 3 kyu 1 kyu 3 kyu
|
|
|
Har A-tuneringarna ändrats då?
Förut så man folk med 1kyu på NM VM EM och OS?
Var inte frölundas tävling en A-turnering också förut?
|
|
|
På nordiska mästerskapet hittar du brunbälten.
Jag har aldrig sett ett brunbälte på OS VM eller EM. Sverige har bara haft B-turneringar vad jag vet.
|
|
|
enligt "truls" så var göteborgs tävling en A-turnering, men men
Dessutom har elvira inte 1Dan och hon kör VM och EM. Men A-relgerna kanske inte gäller för synskadade?
|
|
|
Det stämmer att Elvira inte är dangraderad. Jag kan inte inte handikappreglerna så jag vet inte vad som gäller för denna grupp.
Turneringen i Göteborg var en JUNIOR A turnering och inte senior. Du talade om tävlingar som var VM EM NM SM och det gemensamma med de är att du som senior tävlar där. Alltså så skall du inte blanda in juniorer och handikappade för så tillvida att du inte precisera att det är tex handikapp vm eller paralympics.
|
|
Rank: Newbie
Registrerade sig: 12/25/2005 Meddelanden: 5
|
Man tackar tusen tack B)
|
|
|
Judosnubben:
Ahh så kan det ju vara, det var en junior A :P (var länge sedan man hade koll på tävlingsfronten)
Ha en god fortsättning
*föresten kan man få sitt eget namn aktiverat igen av dig?*
\Macco
|
|
|
Guest |