|
|
 Rank: Advanced Member
Registrerade sig: 10/24/2008 Meddelanden: 319
|
Nu är forumet tillbaka!
Efter en lång tids paus är forumet äntligen tillbaka!
Detta sker med stora förändringar, den största förändringen är att plattformen är helt utbytt. Den nya är bättre på alla sätt. Dock så medför detta byte att all gamal data är borta. Det gamla forumet var alldeles för gammalt så det fanns inget sätt att konvertera datan.
Men vi är tillbaka iaf!
//Frej
|
|
Registrerade sig: 11/20/2008 Meddelanden: 242
|
Det var på tiden ;-)
Om jag förstod det hela rätt så var man alltså tvungen att registrera sig på nytt.
Vad hände med det gamla forumet egentligen? Helt plötsligt en dag var det bara borta.
|
|
|
Jo, nu är siten uppe igen!
Det som hände var att servern dog, sen va jag bara för lat för att orka med en räddningsaktion av förlorad data.
Som du ser så är det en helt ny plattform för forumet, den förra var väldigt gammal och ganska dålig, denna ska vara mycket bättre. Tyvärr så går det inte att få in den gamla datan i detta forum då det skiljer för mycket på databasstrukturerna.
Det är ju inte så kul, men vad ska man göra? Jag ska försöka gå ut med ett email till alla gamla medlemmar att sidan åter är uppe.
Kanske kan hinna med det i helgen!
Så nu får vi försöka göra det bästa av situationen.
En annan rolig funktion med detta forum är att det finns stöd för email, dvs man kan prenumurera på trådar och få epost när man fått svar på sina egna osv. Ska se om jag kan sparka igång den funktionen i helgen!
|
|
Registrerade sig: 11/20/2008 Meddelanden: 242
|
Va?!? Menar du att du inte har jobbat dag och natt för att få igång forumet igen? Nä, skämt åsido så är det trevligt att forumet är tillbaka. Har kollat lite då och då för att se om nått har hänt men började nästan ge upp hoppet.
|
|
 Rank: Member
Registrerade sig: 11/23/2008 Meddelanden: 72
|
Kul att se att forumet dykt upp igen  . Jag har också tittat in ibland och hoppats. Lite otur att all gammal text försvann men skulle någon ha behov av sådant vi skrev förut finns mycket av det tillgängligt här: http://web.archive.org/*/www.judoforum.seDu kan se dateringen när du klickar på länkar i de arkiverade sidorna. Datum i adressen visar när just den sidan laddades ned till archive.org. Om man byter ut ett datum mot * i webläsarens adressfält får man en lista med alla versioner av sidan de har. Det är ett bra tips om man saknar något som kanske kan hittas i en yngre eller äldre version av sidan. Är det något speciellt man vill ha med sig hit kan man ju klipp-och-klistra och lägga in det i ett nytt inlägg här. /Anders Dovervik, Stockholms Judoklubb
|
|
Registrerade sig: 11/23/2008 Meddelanden: 41 Område: Tyresö/Stockholm
|
Saknad! Riktigt kul att forumet är uppe igen!
Mot oändligheten och vidare.....
|
|
|
Jag har faktiskt kvar databasen och det gamla forumet, dock så fungerade det inte att sätta upp på den nya server, det var helt enkelt för gammalt. Jag lyckadse faktiskt få till så att man kunde läsa forumet, ska kolla om jag kan lägga upp det gamla med endast läsrättigheter så man kan gå in där och kika. Om inte detta funkar så kan man ju alltid använda din länk Anders. Tack för tipset. Så, jag hoppas, att under veckan kunna gå ut med något mail till de gamla medlemmarna om vad som hänt. Och att forumet är tillbaka. EDITLäs denna tråd http://www.judoforum.se/default.aspx?g=posts&t=2
|
|
Registrerade sig: 11/24/2008 Meddelanden: 314 Område: Stockholm
|
så där ja..nu e jag tebax
|
|
 Rank: Member
Registrerade sig: 11/24/2008 Meddelanden: 11 Område: Göteborg
|
Gött att detta intressanta forum är igång igen!
Pavel Antonsson Dokan Ryu Ju Jutsu Sweden www.dokandojo.com
|
|
Registrerade sig: 11/26/2008 Meddelanden: 192 Område: Bålsta
|
Jag håller med föregående talare! Skönt att detta vattenhål hittat tillbaka till nätet!!
|
|
|
Guest |