Hej
Jag ha rnyss dagit del av och läst de "nya" planeringarna och dokumenten på sidan utan framgång av intresse. Jag sitter och funderar hur SJF verkligen har tänkt sig, elelr tänkt i huvud taget, hur de ska genomföra och hålla den här väldigt oplanerade utbildningarna.
tittar man på klubbnivå så är det inte mycket som stämmer, både intruduktion och klubbtränarutbildningen är SKÅPMAT, ska jag traggla igenom dessa två utbildningar för att få vara med på nivå1 som också är starkt kritiskt (kommer sedan)
Det du behöver för intruduktionen och klubbtränarutbildningen är i stort sätt 2kyu och Idrott och hälsa A och kanske B, sedan lite sunt förnuft
klubbtränarutbildnigen går nästan in i idrott och hälsa A. Dessutom andra SISU pedagogiska utbildningar som finns som man har tagti förut om barn.
sedan har vi det allra mest roliga. måsta jag gå lasgaus block för att få min licens? måste jag färdas land och rike runt för att få en liten lapp i mitt judopass som bara bekräftar det jag har kunnat i många år? sedan det ännu mer roligare, jag kna redan nu gå nivå 3 genom att gå "platformen" privat, är det bra planerat?
Tänk om man inte är nöjd med lasgous upplägg på blocken. måste man ändå gå dessa block som hittils inte ens har snuddat sthlm.
Och om man ska ha obligatoriska utbildningar så ha dem OFTA och inte osynliga gånger som det finns nu.
och varför kan man inte validera de kunskaper man har? det är ganska kul och bli idiotförklarad med:
steg 3 utbildning i hkp-judon (även hjälputbildare)
steg 2 bowlingtränare (tränar disktriktsatsningar)
och ungdomasledare med massor av STIF utbildningar etc.
och inte klassas som tränare i judon för att man inte har gått den enkelspåriga vägen!
det ska även bli kul att gå nivå 3 hkp och se vad man inte kan för något i den klassen
Ska vi höjja kraven på judon och minska antalet intresserade tränare? eller ska vi lägga oss på en nivå där alla kan ha tid och intresse för att bli tränare och då få fler
UNGA LEDARE ? SJF går ju direkt emot det projekt som RF gjorde åt oss! (nu har jag iof ingne aning om judons projekt står nånstans)
och ska vi satsa på barn och ungdomar eller på ren tävlingsidrott föratt bli starkast och bäst i OS?
Edited by user den 8 februari 2006 01:20:00(UTC)
| Reason: Not specified