men jisses lajos!
JAg skulel gärna vilja komma och se hur ni drillar ungarna egentligen, ni kan gärna drilla mig med :P
De flesta av oss "tränare" tycker att barn i den åldern ska ha en idrottsbas där de själva kan välja vilka sporter de vill hålla på med. Ju mer sporter de hittar på och tränar på destu mer utvecklas dem. Jag har definitivt inte sagt att 2 ggr per vecka är för mycket eller för lite, det är lagom, men att
tvinga en adept att träna 3 gånger i veckan annars uteslutning ur klubben, är väldigt mycket att ta i.
JAg bryr mig fullkomligt inte om de inte vill fortstta med sin judokärriär,
bara de inte slutar med idrottandet helt. De som tränar hos mig tränar för att de vill och har lust. Jag är så hård mot då jag säger att har de inte lust, eller är sjuka så stanna hemma och gör lexorna istället, för på mattan får de inte vara. JAg vill att mina adepter skall vara där frivilligt och glada, jag har tom skickat ut adepter som föräldrarna bara ville ha på mattan, men de själva tyckte inte att judo var något roligt!
Du kan se på tex hockey eller fotboll, hur många av dessa spelare tycker verkligen att sporten är rolig? jag har sett massor med barn som har sura miner för att det rä föräldrarna som har prackat på dem sporten.
och nej det är ingen feltolkning, det är rätttolkning! barn som bara har en sport och som tvingas välj mellan saker mår inte bra!
\Macco
Edited by user den 27 december 2005 18:30:00(UTC)
| Reason: Not specified