Rank: Advanced Member
Registrerade sig: 2008-11-26(UTC) Meddelanden: 192
|
Fick tillfället att döma på SPIFs/Stockholms Judoklubbs tävling för motionärer i helgen! En väldigt trevlig tävling med en hel del fina tekniker från "gubbarna" och "gummorna".
Vissa avslutningar var blixtsnabba, det var väldigt få varningar och bara en match gick till Golden Score! Jag hoppas att flera börjar anordna denna typen av tävlingar, där det inte är blodigt allvar i matcherna.
//Magnus F
|
|
|
|
|
|
Rank: Newbie
Registrerade sig: 2005-10-31(UTC) Meddelanden: 443
|
Vad var det för tävlarnas ålder som var mest på denna tävlingen? Det är lite svårt att kalla en tävling motionärstävling tycker jag för att alla uppfattar motionärsträning på olika sätt. Finns folk som tycker att på en bra motionärträning ska svätten rinas att pulsen ska gå upp till 180 att Ne Waza ska bli minst 20 minuter som följs av 20 minuters randori för att man får en bra motion ,samtidigt som andra tränare tycker att på en motionsträning ska bli lugnt utan större ansträngningar. Edited by user den 30 oktober 2006 10:29:00(UTC)
| Reason: Not specified
|
|
|
|
|
|
Registrerade sig: 2005-05-19(UTC) Meddelanden: 122
|
Trevlig lite tävling. Närmast tycker jag man kan säga att den var indelad efter erfarenhet, ungefär som Wolfgang gör på Sundsvallscup (tycker jag). Denna gång bara vuxna.
|
|
|
|
|
|
Registrerade sig: 2008-11-26(UTC) Meddelanden: 192
|
Nu var det ju inte motion man tävlande i, utan mer att de tävlande inte tränar i tävlingsgrupper eller så. Åldersmässigt, sådan info får nog arrangörerna berätta om.
|
|
|
|
|
|
Registrerade sig: 2005-10-31(UTC) Meddelanden: 443
|
|
|
|
|
|
|
Rank: Member
Registrerade sig: 2008-11-23(UTC) Meddelanden: 72
|
Kul att tävlingen såg bra ut för er "utomstående" som kom dit. Vi (tillsammans med SPIF som var huvudarrangörer i år) jobbade på att få arrangemanget trevligt för både tävlande och åskådare. Vi hade deltagare mest från arrangörsklubbarna men även från Högdalen, Skinnsberg och Eskilstuna. Det fanns även intresse från fler klubbar även om de inte kunde komma till start denna gång. Gruppindelningen gjordes som nämnts mycket med tanke på gradering och tävlingserfarenhet, så att inte de mest erfarna svartbältena skulle matchas mot någon som gick upp i sin första tävling även om vågen råkade visa samma vikt. Även om vi inte lyckades helt med att få alla matcher jämna tror jag det var ungefär så bra som vi kunde fått det med de 26 tävlande herrar och damer (låt inte dem höra att de blev kallade gubbar, de flesta var från 70-talet och några från 80-talet :D) vi hade. Vi hade planerat pooler i förväg men några av de anmälda blev tvungna att lämna återbud för skada eller sjukdom strax före start så vi fick omplanera... Nästa år blir det i Stockholms Judoklubbs hemmahall tvärsöver kvarteret. Beroende på intresset kommer vi att eventuellt hyra en idrottshall på övervåningen, annars i vår dojo som numera är ungefär lika stor som SPIF:s. Välkomna! /Anders Dovervik, <A href="http://www.stockholmsjudoklubb.se/">Stockholms Judoklubb</A> Edited by user den 31 oktober 2006 17:44:00(UTC)
| Reason: Not specified
|
|
|
|
|
|
Registrerade sig: 2005-05-19(UTC) Meddelanden: 122
|
Fortsättning låter bra!
Å resultaten ligger på...?
|
|
|
|
|
|
Registrerade sig: 2006-06-12(UTC) Meddelanden: 6
|
Tack Anders för alla inlägg =) Sent men här är resultaten
|
|
|
|
|
|
Gå till
Du kan inte skapa nya konversationer i detta forum.
Du kan inte svara på konversationer i detta forum.
Du kan inte radera dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte ändra dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte skapa undersökningar i detta forum.
Du kan inte svara på undersökningar i detta forum.