Hmmmm...
Gammal tråd som det har blivit liv i.
Jag har delvis uppfyllt mina mål.
Nu har jag samma grad i Jujutsu som i JUDO DVS. 3 DAN.
Opps det var lite att framhäva sig själv i landet lagom men ack vad gött det kändes.
Klubbfronten ligger inte nere men i planerings stadiet pga jag vill ha en mycket specifik inriktning förutom traditionell judoträning.
Det ena är beroende av det andra vill säga.
Att sprida judon på ett possetivt sätt har jag gjort.
Det läger jag anordnar varje år med kamrater ifrån Södertälje där det kommer folk från alla håll och hörn bidrar till att nya konstakter skapas.
Alla kontakter med alla andra judo/puckon/nördar/idioter som är som jag där ute.
Jag behöver inte namnge er för ni själva vet vilka ni är :p tack för att ni finns till!!!!(jad trodde ett tag jag var hyfsat ensam men jag är i gott sällskap)
Det var ett stort läger nerre i Helsingborg som det var ett hallabalo om.
Oavsett så marknadsförde jag min kampart på det bästa sätt jag kunde med en lanslagsman/landslagscoach/emmästare i iado (5dan) tillika aikidoutövare (4dan)
Henrik Engelkes.
Kolla in hans svärdteknik
http://www.aikidoiaido.com/filmarkiv/Han vet hur man filear en biff men det andra med slå på hakan grejen kan jag inte uttala mig om.
Att undervisa några kast från nage no kata på honom var en fröjd.
Så beställ en Aikodoka till din nästa dangradering (till de humorlösa så vill jag tillägga att sista kommentaren var ämnat som ett skämt)
Jag har varit hos Kjell i V-ås och med honom gjort lite läger men jag har även "kapat" lite av hans lektioner när jag har hälsat på där.
Fick förfrågan om att hålla ett judoläger i Solna Jujutsu klubb och det har jag gjort.
Jag hängde med mina kompisar från Södertälje till Åland och träffade nya kamrater.
Håller på och glömma en sak här.
Jag trodde inte i min vildaste fantasi att jag skulle åka på ett kataläger.
Detta har jag gjort och det blev till Malmö.
Tyvärr så fick Iura sensei förhinder så Edeklev och Premberg mönstrade på istället.
Sedan så fick jag hjälp av Tomas Rundqvist med min Kodokan Goshin Jutsu No Kata där vi på fredagar gick och bankade på varandra.
Det var bra och ha ett par kritiska ögon i form av Ann Lööf som tittade på det hela.
Nu verkar det som det blir en kata sammanslutning även i Stockholms området hos IK Södra och det tackar vi för.(denna är öppen för alla se Thomas inbjudan)
Det jag inte har lovat är tydligen att banka Anders i mattan förra året.
Så då lovar jag det nu.
Anders Nilsson skall åka i mattan av mig innan år 2008 är slut.
Sedan så fortsätter jag min mission om att sprida judo och läger verksamhet.
Jag skall redan nu börja förkovra mig i katans hemligheter så att jag kan när det är dags att gradera till nästa dangrad i Judo.
Gott nytt år på er.
Micael
Länktips:
http://sv.wikipedia.org/wiki/HumorEdited by user den 2 januari 2008 06:00:00(UTC)
| Reason: Not specified