|
|
Rank: Newbie
Registrerade sig: 5/5/2005 Meddelanden: 29
|
Jag har efter alla åren på mattan ännu inte lyckats lära mig att inte bränna upp ovansidan av fötterna. Det är värst nu i början av säsongen, men efter så gott som varje hårt pass har jag bränt mig någonstans på ovansidan av foten. Jag kan inte vara ensam med det här problemet och undrar om någon har en mirakelmetod? Har hört någon tidigare prata om någon salva man kan ha på som ska skydda fötterna, men vet inget mer om det. Jag har mindre bra erfarenheter av att försöka tejpa, plåstra om fötterna. Är tacksam för alla tänkbara tips
|
|
 Rank: Advanced Member
Registrerade sig: 10/24/2008 Meddelanden: 319
|
Har samma problem, försökte också tejpa, men när jag tog bort tejpen hade en mindre peruk fastnat i tejpen så nu biter jag bara ihop... :sleep:
|
|
Rank: Advanced Member
Registrerade sig: 5/19/2005 Meddelanden: 122
|
Finns förstås såna där tygskydd , som en avklippt strumpa, som är populära i en del andra kamsporter (för att dämpa sparkar). De lämnar häl och trampdynor framme, och funkar bra mot brännsår.
Men....man blir förstås lite enklare att svepa. :-)
Men antar att det är i Newasa du bränner dig, så ta av dessa i stående. Rob
|
|
Rank: Newbie
Registrerade sig: 5/5/2005 Meddelanden: 29
|
[Quote:]Frej - 2006-09-04 3:07 PM
Har samma problem, försökte också tejpa, men när jag tog bort tejpen hade en mindre peruk fastnat i tejpen så nu biter jag bara ihop... :sleep: mitt problem är mer att det så jävla lätt blir infekterat när man går med sår på mattan i en vecka, känns som att tepja och hålla på bara gör det värre. sen tygskydd vet jag inte, är mestadels framme på foten jag bränner mig. och där brukar väl inte dom täcka?
|
|
|
Guest |