Välkommen gäst Sök | Aktiva konversationer | Medlemmar | Logga in | Registrera dig

Sovande forum? [Options]
Frej
Postad: Thursday, November 23, 2006 3:33:00 PM

Rank: Advanced Member

Registrerade sig: 10/24/2008
Meddelanden: 319
Verkar helt klart som att forumet sover lite, eller ja, hela judo-Sverige verkar nedbäddat!

Håller ni med om detta eller är det bara jag som har denna känsla?

Anders
Postad: Thursday, November 23, 2006 5:55:00 PM

Registrerade sig: 11/24/2008
Meddelanden: 169
Område: Västerljung
Mycket sovande. Ingen vill/orkar engagera sig i judo Sverige. Man tuffar på med sin träning och egna klubben/distriktets utveckling. Detta hänger samman med tror jag att många är missnöjda och trötta på att strida för en förändring som aldrig kommer. Men vi är några som inte har gett upp.

MVH/Anders
Judosnubben
Postad: Thursday, November 23, 2006 6:04:00 PM

Meddelanden: 314
Område: Stockholm
Hejsan Frej

Tyvärr så har det gått lite stiltje här på forumet.
Jag hoppas verkligen inte att det avspeglar sig på judo Sverige.
Det är viktigt att det är högt till tag och att man skall kunna diskutera sakfrågor utan för den skull bli personligt.
Jag tycker att avvikande åsikter är bra för utvecklingen.

Vad tycker ni själva?!
Kronos
Postad: Thursday, November 23, 2006 10:29:00 PM

Registrerade sig: 11/20/2008
Meddelanden: 242
Håller absolut med om att avvikande åsikter är bra för utvecklingen (eller borde jag säga emot dig??? :huh: ).

Tycker också att det är synd att det är så lite aktivitet här för jag tror att det skulle kunna vara en mycket bra plats att bredda sin kunskap om judo.
Personligen skulle jag vilja se mer diskussioner om tekniker, tränings tips och dylikt här på forumet eftersom judo-politik inte direkt intresserar mig och jag är ganska säker på att jag inte är ensam om det.
bisittaren
Postad: Friday, November 24, 2006 11:04:00 AM
Rank: Newbie

Registrerade sig: 6/7/2005
Meddelanden: 85
Håller med om att det är sömnigt nu. Det finns bara ett sätt att få fart på forumet, att alla skriver inlägg. Nu är det bara ett fåtal som skriver, heder till er.

Min uppmaning: DU som vill ha ett levande forum som är kul/intressant att läsa, skriv minst ett inlägg i veckan.
Frej
Postad: Friday, November 24, 2006 1:13:00 PM

Jag är inte heller intresserad av judo-politik, önskar även jag att mer teknik och liknande kunde diskuteras.

Men man får väl helt enkelt ta saken i egna händer, ingen fråga är för dum för att ställas!

Håller även med föregående talare om att avikande åskiter är ett måste, om alla bara höll med varandra hela tiden, hur skulle utvecklingen se ut då? =)
bisittaren
Postad: Thursday, November 30, 2006 2:10:00 PM

Registrerade sig: 6/7/2005
Meddelanden: 85
Hej hopp. Nu hettade det till ett par dagar och forumet vaknade till ur sin Törnrosasömn. Jag tycker att det var kul och hoppas att inte alla har somnat om igen. Noterade att det inte kommit några nya inlägg under dagen.

Kom igen alla som vill ha ett levande forum. Skriv något! Ställ en fråga! Tyck något! Men skriv! Ett inlägg per vecka måste alla väl kunna skriva.
Anders
Postad: Thursday, November 30, 2006 3:32:00 PM

Meddelanden: 169
Område: Västerljung
Anser ni judo sveriges framtid som judo politik eller missuppfatta jag er.
Kom till årsmötet och få in vettigt folk i SJF.

MVH/Anders
Jigoro
Postad: Thursday, November 30, 2006 4:47:00 PM

Registrerade sig: 10/1/2006
Meddelanden: 12
tyvärr kan jag också konstatera att judoforum är sovande. eller fokuserar på saker som jag tycker ligger utanför kärnan. kärnan hör vi ju i själva namnet judoforum: forum för att diskutera JUDO. ni vet, den där kampsporten...
här på forumet finns ju hur många kompetenta judokas som helst.
dela med er!
vilka är de avgörande judoprinciperna i olika kast? vilka tekniker blandar folk ihop? vilka är de största felen?
så att vi andra kan gå ut och testa på mattan redan ikväll!
kom igen nu :)
/jigoro
modde
Postad: Friday, December 22, 2006 12:23:00 PM

Registrerade sig: 12/19/2006
Meddelanden: 6
Självklart sover judoforum, resten av judosverge sover väl och har gjort det sen jesus gick i kortbyxor.

Finns det någon länk från judo.se?
Är det ett fristående forum?

Är inte hela judosverige uppdelat i två läger; styrelsen och deras närmaste, och det andra lägret består av de som fortfarande tränar judo.
Vilket läger tillhör det här forumet?
Frej
Postad: Friday, December 22, 2006 12:43:00 PM

Det finns ingen länk från judo.se, då detta är ett helt fristående forum.

Vi har dock lyckats få generalsekreterare Jan Björkman att registrera sig och svara på frågor som rör förbundet, vilket är jätte kul.

Vad gäller olika "läger" i judosverige så har forumet inget som helst intresse av något sådant, jag har ingen kunskap om alla rykten som omger förbundet nu eller från förr. När jag drog igång forumet var det för att jag tycker det är roligt att stå på mattan, inte för att jag är intresserad av den byrokratiska pappersexercis som är förknippat med förbundet.

Så forumet är helt opartiskt vad gäller åsikter ang förbundet, då inte sagt att medlemmar representerar klubbar med olika åsikter eller personliga åsikter.
Användare som läser denna konversation
Guest

Gå till
Du kan inte skapa nya konversationer i detta forum.
Du kan inte svara på konversationer i detta forum.
Du kan inte radera dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte ändra dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte skapa undersökningar i detta forum.
Du kan inte svara på undersökningar i detta forum.

[Main Forum RSS] : RSS

SoClean Theme Created by Jaben Cargman (Tiny Gecko)