|
|
Rank: Newbie
Registrerade sig: 10/31/2005 Meddelanden: 443
|
Idag har jag läst en text som jag tycker är mycket intressant och lägger in länken. Läs genom och då kommer ni fram till några viktiga uppgifter som man hör en annan version i sista månader när man är ute och lyssnar judofolk prata med varandra. Dvs. att Daniels lön betalas ut av SJF. Enlig texten , det är SOK som har anlitat honom och betalar ut hans lön. http://www.sok.se/peking2008/soksstodidrottforidrott/judo.4.495f40b910e9aa1aaf080002138.html
|
|
Rank: Advanced Member
Registrerade sig: 11/20/2008 Meddelanden: 242
|
Tråd flyttad till ett mer passande forum.
|
|
Registrerade sig: 5/22/2006 Meddelanden: 12
|
Hej Lajos, Kan du utveckla dina tankegångar lite mer? Hur kom du fram till att ”det är SOK som har anlitat honom och betalar ut hans lön”? /Tord
|
|
|
[Quote:]Ökad uppföljning av teknik, taktik, tävling och träning sköts av Daniel Lascau. Den tjänsten finansierar SOK. Står ganska tydligt alldeles i början. Däremot framgår det, så vitt jag kan se, inte av texten till vilken grad SOK finansierar Lascau eller hur länge.
|
|
Registrerade sig: 4/11/2005 Meddelanden: 34
|
Lascau är inte anställd av SOK, utan av SJF.
SOK finansierar Lascaus tjänst, dvs SOK ger pengar till SJF som i sin tur betalar hans lön.
Klart?
|
|
Registrerade sig: 12/14/2005 Meddelanden: 188
|
Nu får du ta och läsa om och läsa rätt.....
SOK stödjer och sanktionerar lascaus tjänst, men bara med c:a 1800 kr per månad, det beyder att hans heltidstjänst ENDAST av majoritet betalas ut av SJF!
"SOK: s stöd 2006: 1 825 000 kr"
|
|
|
Okej, med risk för att jag har missat nått uppenbart här men hur får du SOK:s 1,8 miljoner till 1800 i månaden till Lascau. Så vitt jag kan se står det ingenstans i texten hur mycket han får.
|
|
|
Hej Tord.
Jag har läst texten och kom fram på detta. Kanske när du läser texten kommer du fram på något annat. Texten och info finns redan på SJF hemsida. Jag själv bryr mig inte om hans lön inte om någån annans lön. Jag har ganska mycket att göra i klubben. Det finns folk som tar denna ansvaret och det är inte min plikt att göra det. Texten har jag lagt ut på grund av att jag tyckte att texten ger lite bättre info för dem som är felinformerade. Du har säkert en annan info angående teman (misstänker jag )som är bättre kanske en denna som finns på SOK.
|
|
Registrerade sig: 12/14/2005 Meddelanden: 188
|
oj läste fel där, men hur som haver så är det inte SOK som står för lönechecken utan det är SJF, men pengarna kommer från SOK
tänk dig samma som handslaget, det är inte RF eller regeringne som delar ut ditt tränararvode som du har iomed handlsaget utan det är SJF och sedan ner till klubbarna, elle rsom för mig via skolan och SDF till klubb och sedan till mig.
|
|
|
Fakta är att Sverige fick arrangera två A turnering inom sista två år och dem A turneringar skulle vara omöjligt att få i Sverige utan Lascau och dagens SJF.
Har läst att Ungern fick jobba vällmedväten 6 år för att få fram en så bra lag och judo utövare som dem har idag vilket betyder för mig att vi kan inte förvänta oss att bara efter ett eller två år med dagens SJF och Lascau att vi ska ha ,världens bästa judo och judo utövare. Det som vi har idag är resultat av sista 6-10 års jobb och dem judo utövare som Sverige ska ha om några år ska bli resultat av dagens jobb. DEt är bara bugga på på dagens resultat och kunskap. Så tycker jag. Jag tycker fortfarande att pengarna är på något sätt bra investerade. Det är i Sverige som man brukar säga: smakar det så kostar det. Jag har fullt respekt för alla judo experter som vi har i Sverige och vi besöker alla träningsläger som finns , men jag tycker att lite nya ideer är inte helt fel att blanda in . För dem som är fortfarande skeptiska skulle jag rekomendera att besöka Lascaus Block utbildningar. Kostar ingenting men sedan få man bilda en ägen uppfattning och man kan lägga till sina ägna ideer.
|
|
|
Guest |