Tack Gajin.
Jag har alldrig ifrågasätt att någon ska utöva judon som man gör i mitt land. Att jag kommer fram med exemplar är en annan sak. Man kan inte utöva Judon på samma sätt här i Sverige på grund av att dem barn som kunde göra det på samma sak hamnar mest i Hockey, innebandy ,skidåkning, boks tills om i brottning och andra sporter som ,bland annat har inte stor tradition i dem länder där jag själv möter mina judo förebilder. Så här kunde judon göra succe bara lite annan jobb och marknadsföring behövs.
Angående min judo anpassning och judo träning behöver jag inte förklara till dig någonting.Det räcker om du blädrar lite i klubbens bildgalleri eller i fd.klubbens bildgalleri. Alla bilder både i min klubb och i den andra klubben bildgalleri (om den är kvar) visar mitt jobb med barn och ungdomar.
Att kritisera? Vem har jag kritiserat? Inte så många. Att jag är inte på samma bana en du och alla andra som holler med Lasse Ö? Det är en annan sak. Jag märker att majoritet på denna forumet är på samma bana en Lasse Ö & Co. Och efter att jag har läst många texter på Lasses anhängarens hemsida och gårdagens text med apor är jag ennu mindre övertygad att Lasse kan föra judo vidare på ett bättre sätt en det gör Johhny Kullenberg och dagens styrelse.
Om våran jobb ?
Försök hitta en enda klubb i regionen som har gjort mera för själva judon en jag har gjort i sista 1,5 år! Vi kan börja från fortbildningsläger för häla länet år 2005 med Josef Macias VI dan, till aspiranttränarsutbildningen som vi har arrangerat i februari månad med ung judo. Dessutom hade kubben Block utbildningen med Daniel Lascau där många från länet har besökt oss tills en läger med Johhny Kullenberg och många andra aktiviteter läger osv. Inte en enda tävling har vi missat och tävlare kör jag åfta med hjälp av mina pengar (inte på "kanske" domarskommitens bekostnad eller andras bekostnad)
Nästan alla aktiviteter har vi dokumenterat i våran bildarkiv.
TYvärr dem klubbar eller funktionerär som stödjer Lasse Ö. har inte besökt oss på dem läger och utbildningar som vi har arrangerat ,men det kan ändras i framtiden eftersom några unga från deras klubb har i slump besökt oss och dem har fått kanske en annan bild av allt som händer.
Jag själv samarbetar med minst 8 skolor och flära är på gång och utbildar i judo mer en 1000 barn. Det har du läst bra .Mer en 1000 barn ungdomar och vuxna. TYvärr blir inte strömm till judohallen från dem skolor på grund av att många barnen har redan sökt sig till andra sportena som har bättre marknadsföring och mera tävlingar. (Så det är lite fel att barnen vill inte tävla)
Och den sista nyhet för dig det är, att klubben där jag är ansvarig ledare som arrangerar den kommande Svenska senior mästerskapet i judo.Intresset är ganska stort för tävlingen i stan och det visar sponsorer som vi kunde hitta bara inom en månad. Vi få se hur många tävlare som kommer.
Så har du några frågor eller funderingar ?
Edited by user den 7 mars 2007 10:18:00(UTC)
| Reason: Not specified