|
|
 Rank: Advanced Member
Registrerade sig: 10/24/2008 Meddelanden: 319
|
I fredags fick jag åka in till akuten för magont. Visste inte vad som vad orsak till min magsmärta.
Det tas en massa prover, och det framkommer att blindtarmen är kaputt och måste tas bort. :x Blir opererad på lördag morgon kl 03.40. Är helt död dagen efter (lördagen) Åkte hem nu på söndagen och sitter nu på Judofoum. :D
Får inte träna Judo på 4 veckor enligt läkaren :angry:
Thats life.
|
|
Rank: Newbie
Registrerade sig: 4/9/2005 Meddelanden: 130
|
hejsan frej.
tråkigt med operation - men ännu värre med inflammerad blindtarm. 4 veckor går fort. Dessutom tycker jag det är fantastiskt att du kan sitta och skriva på nätet så fort efter nån skurit upp dig...
krya på dig
Mattias R
|
|
|
Tack Mattias!
Jo det var tråkigt, min första operation dessutom. Men man överlever. B)
Och det med att jag skriver på nätet. Ett gäng smärtstillande och en kopp te så går det. Måste ju ta hand om er som hänger på Judoforum. =)
|
|
Registrerade sig: 4/12/2005 Meddelanden: 8
|
Krya på dig!
Kanske kan du nu gå ner en viktklass om blindtarmen var stor och elak! ; ) Fyra veckor går fort, jag lovar. Själv hade jag som mest ont när jag garvade efter operationen så håll dig borta från det...
|
|
|
Haha!
Jag har presis samma problem, skit ont när jag garvar. Aj aj aj.
Nu fick jag ont igen! Fredde du får vara lite tråkigare. ;)
|
|
Registrerade sig: 5/5/2005 Meddelanden: 29
|
Fick nyligen en mer judorelaterad skada som också slutade med en kväll på akuten. Jag fick ett brännsår på knölen på sidan av foten på ett judoläger i Borlänge för några månader sedan. Det var ett ganska rejält brännsår, men knappast något jag inte varit med om tidigare. Jag tränade på som vanligt under veckan men försökte hålla såret fint så gott jag kunde, men några dagar senare samma vecka när jag kom hem från skolan var foten rejält svullen runt fotleden. Det blev en färd till akuten där det konstaterades att såret blivit inflammerat och jag fick käka pencillin i 10 dagar och hålla foten högt och stilla. Alltså ingen judoträning på runt tre veckor för min del då. Där ser man vad ett litet sår kan utvecklas till om man inte är försiktig.
|
|
Registrerade sig: 6/29/2005 Meddelanden: 3
|
Tråkigt med skador jag själv fick blindtarmen brusten så för mig var det 6 månader från all träning men jag vet hur det känns
|
|
|
Guest |