logo
Welcome Guest! To enable all features please Logga in or Registrera dig.

Notification

Icon
Error

Frej
#1 Postad : den 26 april 2005 02:14:00(UTC)
Frej

Rank: Advanced Member

Registrerade sig: 2008-10-24(UTC)
Meddelanden: 323

På SJF så har det funnits länkar till Sveriges Judoföreningars egna hemsidor.
Men detta har ersatts av att judoförbundet nu har "skapat" egna hemsidor till
varje klubb och man ska där fylla i all information om klubben som de anser skall finnas.

http://www.judo.se/t3/46.0.html

Vad tycker ni om detta?
Själv så tycker jag det är helt åt skogen. Bättre när det länkades direkt till klubbens hemsida.
Kronos
#2 Postad : den 26 april 2005 10:01:00(UTC)
Kronos

Registrerade sig: 2008-11-20(UTC)
Meddelanden: 242

Håller med dig. Även om det är en bra idé med en samlad och likformig information om alla klubbar så säger mina erfarenheter att många klubbar (idrottsklubbar i allmänhet, inte bara judo) har svårt nog att hålla en egen sida uppdaterad. Ska man nu då tvingas på en till sida att uppdatera så tror jag att det kommer att leda till en väldig massa gammal information.
Nu var det ju i alla fall länkat vidare till klubbarnas egna hemsidor så det var väl inte så illa som det skulle ha kunnat vara.
tommysella
#3 Postad : den 26 april 2005 12:48:00(UTC)
tommysella

Rank: Newbie

Registrerade sig: 2005-04-07(UTC)
Meddelanden: 37

Så farligt tycker jag det inte känns...Nu finns det ju en möjlighet att lista alla klubbar även om de inte har en hemsida (även om det är rätt ovanligt)...Förrut saknades det ju uppgifter om vissa klubbar som inte hade någon sida...

Visst, man får klicka en extra gång för att komma till klubbens sida men den extra sekunden upplever jag att jag har tid med...Vet inte hur sidorna byggs upp i grunden, men om man inte vill ha mer än den info än länken kanske man kan editera bort den övriga informationen...

Mvh,
Tommy
Frej
#4 Postad : den 26 april 2005 14:50:00(UTC)
Frej

Registrerade sig: 2008-10-24(UTC)
Meddelanden: 323

Nu kanske jag var lite snabb i mitt uttalande men eftersom jag själv har byggt min klubbs hemsida så reagerade jag lite kraftigt.

Problemet med den nya modellen tror jag kan bli att klubben uppdaterar SJF-sidan en gång och sedan uppdaterar sin egna hemsida kontinuerligt och när då besökare kikar så ser de den gamla infon och klickar sig inte vidare till klubbens egna hemsida.

Eller har jag helt fel?
tommysella
#5 Postad : den 26 april 2005 15:21:00(UTC)
tommysella

Rank: Newbie

Registrerade sig: 2005-04-07(UTC)
Meddelanden: 37

Den information som finns där är kontakt samt träningstider (samt lite info om klubben som kanske inte ändras så pass mycket). Den informationen uppdateras ju inte mer än max två gånger per år (och för vissa klubbar kanske den inte ändras på flera år :-) ) och tar kanske 5 minuter att ändra. Tar man det som rutin att även gå in att ändra på förbundets hemsida i samband med att man även ändrar träningstiderna på den egna hemsidan så blir det ändrat...

Det som jag tycker är bra är att man erbjuds inloggningsmöjligheter som klubb så att man inte måste skicka in info som ibland kanske kan ta längre tid...

Har man bara lite disciplin så ska det nog fungera :-)

Mvh,
Tommy
Kronos
#6 Postad : den 26 april 2005 17:00:00(UTC)
Kronos

Registrerade sig: 2008-11-20(UTC)
Meddelanden: 242

Problemet är just det där med diciplinen. Man kommer att uppdatera mer och mer sällan. Problemet kommer förvisso inte att uppstå än men om ett par tre år så kommer det att finnas mycket information som inte längre gäller.
För några klubbar kommer det säkert att fungera bra men jag tror att många klubbar inte kommer att komma ihåg att uppdatera informationen och då hamnar man i den situation som Frej skrev.
Ado
#7 Postad : den 29 april 2005 17:24:00(UTC)
Ado

Rank: Member

Registrerade sig: 2008-11-23(UTC)
Meddelanden: 72

Jag tror att det kan vara bra att visa viss information direkt på SJF:s sida. Det underlättar för den som söker efter en klubb att börja träna i om relevant information finns tillgänglig på ett standardiserat sätt, utan att man behöver leta bland undersidor på 5-10 olika hemsidor som är upplagda enligt olika tankar om hur en hemsida bör se ut.

Sedan kan man ju ha synpunkter på vilken information som är relevant, jag kan nog tänka mig en del utöver bara träningstiderna men man vill ju samtidigt inte styra mallen för hårt. En karta som visar ungefär var klubben ligger är dock något jag saknar i nuvarande mall som alla borde kunna hålla med om är till nytta. Jag ska se om jag kan få dit en för vår klubb, men det skulle ju vara till bäst hjälp om alla hade en med enhetligt utseende. Eventuellt kan man koppla gatuadressen från dojoadressregistret till en sökning i karttjänsten hos eniro.se eller hitta.se.

/Anders Dovervik, <A href="http://www.stockholmsjudoklubb.se/">Stockholms Judoklubb</A>
Användare som läser denna konversation
Guest
Gå till  
Du kan inte skapa nya konversationer i detta forum.
Du kan inte svara på konversationer i detta forum.
Du kan inte radera dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte ändra dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte skapa undersökningar i detta forum.
Du kan inte svara på undersökningar i detta forum.