Rank: Newbie
Registrerade sig: 2005-04-23(UTC) Meddelanden: 58
|
Visserligen skriver jag själv inte flitigt längre men jag är inte flitig med judo överhuvudtaget sen en lång tid tillbaka. Dock reflekterar jag över hur "dött" detta forum verkar, liksom reflekterar jag över hur lite SJF har informerat svenska judoka om EM. Bara fredagens tävling har hittills rapporterats.
Jag har fördelen att vara flerspråkig och kan konstatera att finska judoförbundets forum används flitigt av judoka och funktionärer på samtliga nivåer. Bara idag, fram till klockan 15.15 hade det skrivits över 25 inlägg. Visst snackas de just nu mycket om hemma-arrangemanget, men även under mer normala perioder skrivs det där mycket flitigt.
Varför ar vi så olika våra grannar beträffande detta? Är det åter informellt "bannlyst" att yttra sig i ett allmänt forum? Finns det inget av glädje eller intresse att diskutera öppet, nu när den politiska atmosfären verkar stabil? Ett bra tag sedan var det någon som berättade för mig att en del personer ansåg att det var bara idioter på forumet (det gamla forumet). Kan det vara en allmänt spridd uppfattning som satte sina spår?
|
|
|
|
|
|
Registrerade sig: 2005-04-09(UTC) Meddelanden: 130
|
Jag kan bara svara för mig själv och personligen anser jag att frågorna som tagits upp på sista tiden inte varit av intresse. Dessutom var jag på det senaste årsmötet och tydligen så är alla så himla nöjda med hur saker är. Så det finns väl inget att diskutera kring. Det är för övrigt symptomatiskt för hur vi svenskar är. Vi klagar lite men sedan fogar vi oss. Luften gick ur mig vid senaste årsmötet. Jag har inget förtroende för FS eller vissa personer som ska leda svensk judo. Jag tillhör dessutom den "kretsen" av judoutövare som FS inte har något intresse av att återskapa förtroendet hos. Detta gör att jag väljer att vara tyst för tillfället. Jag får acceptera att mina åsikter om hur svensk judo bör vara inte delas av så många andra. Jag jobbar vidare på min egen klubb för min egen skull. Kankse ger jag mig in i debatten igen - kanske inte.
Till dess ha det så gott..... Mattias R SJK.
|
|
|
|
|
|
Rank: Advanced Member
Registrerade sig: 2008-10-24(UTC) Meddelanden: 323
|
Det var likadant under sommaren förra året, aktiviteten minskar i takt med att sommaren kommer, (jodoträningarna upphör i många klubbar).
Det är ganska synd tycker jag.
Hur var det i det gamla forumet, var det dålig aktivitet under sommarhalvåret?
|
|
|
|
|
|
Registrerade sig: 2008-11-24(UTC) Meddelanden: 314
|
Hej Tero
Jag tycker att det är trist att diskussionslustan har avtagit lite här.
Vad jag tror är att det inte ses med helt blida ögon om man sticker ut hakan och leverar ett "Köttben" Min åsikt är att gemene judoka måste få yttra sig utan att bli stämplad. Jag tror att den enda möjligheten att föra verksamheten vidare är att vara öppen och diskussionen är fri.
Mvh Micael
|
|
|
|
|
|
Registrerade sig: 2008-11-20(UTC) Meddelanden: 242
|
Precis som Mattias skrev längre upp så har det inte varit många disskusioner som har intresserat mig (t.ex allt judopolitik snack), därav den mindre aktiviteten från min sida.
|
|
|
|
|
|
Registrerade sig: 2005-04-23(UTC) Meddelanden: 58
|
Quote:Frej - 2006-05-31 6:01 PM Hur var det i det gamla forumet, var det dålig aktivitet under sommarhalvåret? Det var lite upp och ner där också. Men logiskt sett så borde mindre dojojudo ge utrymme åt mer cyberjudo. Fast det har varit lite väl lugnt redan ett bra tag här nu. För övrigt kan jag nämna att jag har en hel del som jag skulle kunna säga men väljer att avstå eftersom jag ändå har glidit ifrån verksamheten. Det är väl lika bra så, för visst finns det fortfarande uppslag att diskutera, och om man sätter igång så kan det ta större proportioner än jag vill ge mig in på som en icke-aktiv. Det finns mycket annat än centralorganisatoriska agenda som kan diskuteras för att blåsa nytt liv i forumet! De intressantaste snacket bör rimligtvis vara runt den faktiska judon som tränas och i många fall tävlas i. Det är mest det som snackas i det något livligare finska forumet. Svenska judoka kanske tränar mer och hinner därför inte sitta vid datorn. :D Ha en bra sommar allesamman! Ursäkta tjatet!
|
|
|
|
|
|
Gå till
Du kan inte skapa nya konversationer i detta forum.
Du kan inte svara på konversationer i detta forum.
Du kan inte radera dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte ändra dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte skapa undersökningar i detta forum.
Du kan inte svara på undersökningar i detta forum.