Rank: Newbie
Registrerade sig: 2005-06-07(UTC) Meddelanden: 85
|
Citat från SJF-Aktuellt 1/2007 ”Mitt mål är att ta medaljer i OS, inte att det skall var 200 deltagare på SM. Det är någon annans uppgift, avslutar Robert Eriksson.” Jag håller med om att förbundskaptenens uppgift är att nå resultat med landslaget. Men vems uppgift är det att se till att det finns en bredd i tävlandet? Som det är nu upplever jag inte att någon tar det övergripande ansvaret för att tävlingsverksamheten samordnas och utvecklas. Nu minskar antalet tävlande, från småknattar till juniorer och seniorer. Vissa viktklasser på senaste senior-SM var löjligt små och bestod nästan uteslutande av juniorer.Jag efterlyser initiativ och ansvarstagande för att få fart på tävlingsverksamheten. Jag vill se en nationell satsning med klara målsättningar från barntävlande på distriktsnivå till seniorer.
|
|
|
|
|
|
Registrerade sig: 2005-10-31(UTC) Meddelanden: 443
|
Jag tycker att Robert har rätt.DEt är vårans uppgift att skicka massor med tävlare till SM för att han ska kunna välja ut några av dem till EM .VM. och OM. Frågan är vad gör vi tränare runt om i Sverige för att hjälpa honom??? Edited by user den 24 januari 2007 00:20:00(UTC)
| Reason: Not specified
|
|
|
|
|
|
|
Jag tror för min del inte att man kan flytta över ansvaret på tränarna i klubbarna. Jag vill ha någon på SJF som aktivt stöttar de föreningar som anordnar tävlingar, någon som uppmuntrar de föreningar som inte anordnar tävlingar att göra det och att delta i tävlingar med sina judokas. Jag vill att denna person ser till att det finns arrangörer av SM i god tid. Jag vill se en samordning av tävlingsdagar och ett väl fungerande kalendarium. Är det exempelvis någon som kan informera hur det exakt ligger till med senior-SM? Ska det genomföras 23/3 samtidigt som den stora juniortävlingen Bremen Masters? Vem arrangerar? Och tillbaka till huvudfrågan, vems ansvar?
|
|
|
|
|
|
|
Nej man ska inte flytta HELA ansvaret över till tränarna i klubbar det har du rätt. Några förslag som du angav skulle hjälpa klubbar. Att arangera en vuxen SM kan ge en ekonomisk förlust till arangören. Edited by user den 24 januari 2007 14:43:00(UTC)
|
|
|
|
|
|
|
Hej. Det är Västerås Judoskola som arrangerar SM för vuxna. Tävlingen är den 24-e på lördag i ABB hallen i Västerås. Tunbyvägen 91. Välkomna. Edited by user den 26 januari 2007 11:51:00(UTC)
|
|
|
|
|
|
|
Kul att ni arrangerar senior-SM. Lycka till, jag hoppas på många deltagare och mycket publik.
Ett litet tips, tänk på att det är många hungriga som vill äta. Där finns det pengar att tjäna. Vid junior-SM förra året fanns det bara korv med bröd (som snabbt tog slut) och vid senior-SM var det stundtals väldigt långa köer.
|
|
|
|
|
|
|
Maten och förtäring finns i ABB hallen. Dagens rätt med pasta/ gratäng kaffe sallad drycka bröd ska kosta bara 65 kronor. Edited by user den 26 januari 2007 11:54:00(UTC)
|
|
|
|
|
|
Gå till
Du kan inte skapa nya konversationer i detta forum.
Du kan inte svara på konversationer i detta forum.
Du kan inte radera dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte ändra dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte skapa undersökningar i detta forum.
Du kan inte svara på undersökningar i detta forum.