Välkommen gäst Sök | Aktiva konversationer | Medlemmar | Logga in | Registrera dig

SM 2008 [Options]
Lajos
Postad: Friday, May 09, 2008 7:29:00 PM
Rank: Newbie

Registrerade sig: 10/31/2005
Meddelanden: 443
Undrar varför ville inte IK Södra tillåta Markus tävla för Spif?
Sedan är det konstig att Marcus har tränat 2 gånger i Spif per vecka. Då var det kanske väntat att han ska byta klubb före eller senare. Varför inte hos IK Södra? Var det några extra träning?
Jag har hört i andra länder finns olika lösningar. I Ungern skriver åfta tävlare under kontrakt med klubben och då vet både klubben och tävlare vad som geller. Jag tycker att det skulle vara en bra lösning för några klubbar som satsar i folk. De som satsar inte behöver inte bli oroliga. Skulle vi satsa större pengar på någon av våra tävlare skulle vi skriva en kontrakt med tävlaren eller hans föräldrar som binder oss för olika saker.
rud
Postad: Friday, May 09, 2008 9:29:00 PM

Registrerade sig: 5/7/2008
Meddelanden: 5
[Quote:]
Lajos - 2008-05-09 7:29 PM

Undrar varför ville inte IK Södra tillåta Markus tävla för Spif?
Sedan är det konstig att Marcus har tränat 2 gånger i Spif per vecka. Då var det kanske väntat att han ska byta klubb före eller senare. Varför inte hos IK Södra? Var det några extra träning?
Jag har hört i andra länder finns olika lösningar. I Ungern skriver åfta tävlare under kontrakt med klubben och då vet både klubben och tävlare vad som geller. Jag tycker att det skulle vara en bra lösning för några klubbar som satsar i folk. De som satsar inte behöver inte bli oroliga. Skulle vi satsa större pengar på någon av våra tävlare skulle vi skriva en kontrakt med tävlaren eller hans föräldrar som binder oss för olika saker.

Hej att M tränat en tid på spif beror på att det i stockholm är zon träning på tisdagar hos spif och på torsdagar hos södra. Då kommer det judokas från många olika klubbar till träningarna Hur ser det ut i västerås har ni zonträningar där?
Lajos
Postad: Friday, May 09, 2008 9:32:00 PM

Hej.
Ok. Då vet jag nu. Det är bra att ni har det på så sätt. Nej vi har ingenting i Västerås och i Västmanland .
Men jag själv tycker att de klubbar som går in med ekonomisk sponsring av sina tävlare skulle tänka sig att skriva kontrakt med judoka. Det är inte fel med att både klubben och tävlare vet vad man har framför sig i påföljd vid separering. Klubbar som satsar inte ekonomisk på tävlaren tror jag inte att behöver vara oroliga. DEt sura äpplen alla vi få äta när nogån lämnar klubben i fördel för den andra klubben. SJF regler får man följa tycker jag. Angående just denna dispansen vet jag ingenting om. Har läst just inskrivning av Markus föräldrar.

TESSAN
Postad: Friday, May 09, 2008 10:54:00 PM

Registrerade sig: 4/17/2008
Meddelanden: 7
Hej mungo !

Först vill jag säga dig som hållande på etikreglerna här på forumet att jag skulle kunnat anspela på min eventuella syn på måttet av din manlighet genom att i texten nedan kalla dig "han"precis om du gör... i dina inlägg.

Jag hoppas vi i fortsättningen inte kastar sk*t på varandra.

Sen vill jag säga att jag är väldigt ledsen för att mitt inlägg gjort att du tagit åt dig helt i onödan.
Det var inte min mening att mitt inlägg skulle bli vinklat så att det pekade u varken SPIF eller de aktiva.
i mitt tidigare inlägg försökte jag göra mig lite lustig över att spif och södra gjort någon "deal", utan att veta bättre, förlåt, fick sen reda på hur det låg till, sen sa jag att alla vet ju varför spif blev bästa klubb på SM...Jag ber om ursäkt för om dessa omnämnande kan kännas kränkande. Jag har verkligen ingen vinning av att att ta ställning för någon enskild i detta sammanhang. Jag säger det igen.... regler i organisationer måste syfta till stabilitet och inte kortsiktigt tänkande, favoriserande enskilda kortsiktiga intressen.

Vad jag försökt få igång en diskussion om förbundets aggerande har det skett på ett regelmässigt sätt...det är principen jag talar om...läs mina inlägg igen , vilka trovärdiga regler ska vi förhålla oss till och vems argument väger tyngst när medlemsklubbar är oense, hur stor tillit kan vi som klubbar ha till vårt specialidrottsförbunds suveränitet.
Om någon klubb tror sig kunna ge någon aktiv ett stöd som gör att denne uppnår en bättre egen utveckling och ännu bättre, om det kan resultera i internationella framgångar för sverige så tycker jag det är helt OK att denna klubb övertalar,köper,lockar eller vad som helst för att få över en aktiv till sig bara det sker innom regelverket.

TESSAN

Lajos
Postad: Friday, May 09, 2008 11:06:00 PM

Jag tror inte att någon skulle känna sig kränkande angående dina inskrivningar.
Användare som läser denna konversation
Guest

Gå till
Du kan inte skapa nya konversationer i detta forum.
Du kan inte svara på konversationer i detta forum.
Du kan inte radera dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte ändra dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte skapa undersökningar i detta forum.
Du kan inte svara på undersökningar i detta forum.

[Main Forum RSS] : RSS

SoClean Theme Created by Jaben Cargman (Tiny Gecko)