Rank: Newbie
Registrerade sig: 5/20/2006 Meddelanden: 18
|
Vad är det perfekta för oss judokas att äta? jag vet att vi ska ha i oss mycket pasta, men vi kan ju inte leva bara på pasta. Kött vad ska man tänka på där, är något bättre än annat? Mycket frukt och grönt antar jag, sen undrar jag hur många gåner vore det bästa för en judoka att äta och hur mycket eller ja ungefär hur mycket. vore snällt om någon svarade (har seriösa matproblem)
Tack på förhand // Linda H
|
Rank: Advanced Member
Registrerade sig: 11/26/2008 Meddelanden: 192 Område: Bålsta
|
vilken typ av matproblem? Problem att behålla vikten, komma ner i vikt inför tävling, gå upp i vikt?? Mycket som spelar in, din ålder, kön, längd osv. (såg nu vid närmare genomläsning att du är tjej/kvinna) Kan nog vara bra å veta lite mer innan vi börjar ge råd!
|
Rank: Newbie
Registrerade sig: 5/20/2006 Meddelanden: 18
|
jag är 17 och jag har inget problem med vikten jag väger ungefär 62 kilo utan dräkt...det problemet jag har är att jag är aldrig hungrig så det blir att man äter en macka eller något till mat för att helt enkelt ätit något. Jag vill gärna hitta något sätt att få "igång" min hunger. jag kan inte leva på mackor och piroger... det är inte så kul att laga mat när man inte är hungrig...sen kommer det till att jag vill äta bra mat för min sport...pasta vet jag men det kan ja ju inte leva på heller....så det största problemet är hur ska jag få tillbaka min hungerkänsla det kan gå månder innan jag känner mig hungrig och då äter jag något "stort" annars blir det mest mackor eller annat snabblagat
|