Rank: Newbie
Registrerade sig: 6/12/2006 Meddelanden: 6
|
Hur har det gått på BO ? Någon som vet
|
Rank: Advanced Member
Registrerade sig: 11/20/2008 Meddelanden: 242
|
|
Registrerade sig: 4/13/2008 Meddelanden: 25
|
Vilken rapport är det som gäller? Den på Ippon.org eller den som förbundskapten Robert Eriksson skrivit på judo.se. ?
|
Registrerade sig: 4/17/2008 Meddelanden: 7
|
Hej Samuraj! Bra frågeställning, jag konstaterar att vår förbundskapten, Robert Eriksson, som representant för Sverige, uti England, med svenska medborgare i sitt landslagsteam, förbiser andra svenskar som placerar sig i detta Brittish Open, han gör ett förbiseende i sin rapportering eller var han inte närvarande? I sin egen privata värld kan han ju välja vad han ska säga eller inte säga, men som representant för Sverige måste han hålla på det som är korrekt och trovärdigt. På ippon .org står det att Sanna Askelöf tävlande för Ik Södra Judo, SWE, blev 5:a i -52. Det tycker jag som svensk är intressant info.
Man undrar om all rapportering måste tas med en "nypa salt" från landslagets förbundskapten, eller har han en förklaring till varför han rapporterade alla andra svenskar utanför landslaget utom Sanna Askelöf.
Rapporten är ju som jag uppfattar den, klart vilseledande av någon anledning . Är det inte tid att vi börjar ställa krav på objektivitet bland våra officiella representanter.
Så till din fråga: Jag önskar att svaret självklart skulle vara att Robert Erikssons, sveriges representant, på första parkett, rapporten borde vara 100% trovärdig och vara den som gällde men .... hoppas fler går in på ippon.org och analyserar de svenska matcherna så ser man ju hur det gick, dom redovisar matcherna ganska bra.
Alla svenska deltagare, i och utanför landslaget, i denna tävling skall ha all heder av sin insats det vart ju en hel del poängplatser i en hård tävling.
TESSAN
|
Registrerade sig: 5/7/2008 Meddelanden: 5
|
Tävlade hon inte för Norge? Hon är ju med i det Norska Landslaget
|
Registrerade sig: 4/13/2008 Meddelanden: 25
|
På ippon.org är flaggan väldig blå och gul och det var bara en detalj. Om man läser resultaten från Ippon.org och jämför dom med förbundskapten Robert Erikssons rapport så ser man att det finns andra detaljer som inte stämmer överens med varandra. Jag bara undrar vem som har rätt.
|