|
|
 Rank: Advanced Member
Registrerade sig: 10/24/2008 Meddelanden: 319
|
Jag har råkat kommit över en Vasaloppsbiljett, så nu bär det av till Sälen för lite skidor i början på Mars.
Som den lata person jag är så har träningen kommit igång ungeför ett halvår försent. Div i mitten av januari.
Så jag ber väl inte direkt om några tips utan mer... hmm... lite uppmuntran, eller kanske en idiotförklaring är det jag söker. :p
I vilket fall som hällst, jag kanske tycker det är kul och vill satsa bättre nästa år, så hur kan man kombinera 8-9 timmar skidåkning, med 4-5 minuters randori träning? Går det över huvudtaget att få till någon kombination? Då man är ute efter lite olika typer av träning?
|
|
Rank: Newbie
Registrerade sig: 10/31/2005 Meddelanden: 443
|
Hej Frej. Du kan kombinera din skidåkning med några randoripass om du besöker oss på kommande månadsläger eller på nogån av våra träningar.NU har vi vuxit rejält med duktiga ungdomar och alltid är bra med nya sparringpartner som vi hjärtlig välkomnar. Vill du ha kul ? Då kan du besöka oss på måndagar 19.30 onsdagar 19.30 och fredagar 18.00. Idag var det 20 ungdomar på träningen trotts att det är fredag. :D
|
|
Rank: Newbie
Registrerade sig: 6/7/2005 Meddelanden: 85
|
I de undersökningar om konditionsträning som jag har läst är intervallträning det som ger snabbast effekt även för långdistansaktiviteter. Så den intervallträning som randoribyten på 4-5 minuter ger blir en perfekt grund för dig inför Vasaloppet. Kombinera med lite distansträning ca 1-2 ggr per vecka så kommer det gå hur bra som helst. Lycka till.
|
|
Registrerade sig: 12/14/2005 Meddelanden: 188
|
är det bara jag, eller vill alla att du skall vara kvar i judon och skippa vasaloppet?
|
|
|
Klart jag kommer köra judo, jag har just nu ca 300 meter skidåkning i bena, så judo lär nog fortsätta.. =)
|
|
Registrerade sig: 11/24/2008 Meddelanden: 169 Område: Västerljung
|
Nå varför bekransades inte du under vasan? :p
MVH/Anders
|
|
|
Hehe... Hmm... jag skyller på vallan... Därför jag inte kom först... :D
Nej men jag fastnade i Evertsberg, (47 km), de hade dragit repet. Men jag skulle orkat vidare om jag hunnit förbi.
Dock så fanns det inga spår att åka i, och med min rigorösa skidträning (300 meter) så passade det inte mig.
Fast jag var å andra sidan inte ensam om att fastna i Evertberg, de fick lov att tillkalla 10 extra bussar för folk som behövde ta sig till Mora därifrån.
Men nästa år, då ni! Då blir kransen min! :p
|
|
Registrerade sig: 11/24/2008 Meddelanden: 169 Område: Västerljung
|
Bra!
MVH/Anders
|
|