Välkommen gäst Sök | Aktiva konversationer | Medlemmar | Logga in | Registrera dig

Öppet sun på olika träning [Options]
bisittaren
Postad: Monday, May 07, 2007 9:29:00 AM
Rank: Newbie

Registrerade sig: 6/7/2005
Meddelanden: 85
Lajos. Du skulle kanske uppmuntra din son att testa någon annan sport som kompletterande träning om han vill ha fler träningstillfällen? Det finns många roliga sporter med bra träning som kan hjälpa till i utvecklingen av ett barns färdigheter ochutveckling, inte minst det kanske skulle vara roligt.
Lajos
Postad: Monday, May 07, 2007 3:14:00 PM
Rank: Newbie

Registrerade sig: 10/31/2005
Meddelanden: 443
Han går på fottbollsprofil på förmiddagar i skolan på kvällar tränar han 3 gånger Judo per vecka minst en gång hjälptränare och då brukar jag och han på slutet köra randori , på torsdagar tränar han boks efter att han avslutar som hjälptränare. Ibland spelar han baskettboll med sina kompisar.
Från hösten blir det kanske brottning för honom i stället för att bli hjälptränare.
Den minsta 9 årig har börjat träna 3 gånger judo .

Anders
Postad: Monday, May 07, 2007 4:48:00 PM

Rank: Advanced Member

Registrerade sig: 11/24/2008
Meddelanden: 169
Område: Västerljung
Jag ska faktiskt gå med Lajos i denna disskusion (i viss utsträckning iaf).
Om vi skippar den delen med att förbjuda att träna vissa idrotter för att få vara med på match/tävling under helgen.

Vill vi satsa på tävlingsungdomar så ska vi kanske ställa högre krav på antal träningar. Ställer de inte upp på dessa krav så ska det inte vara med på en tävling. Detta ska dock ske under förutsättning att den aktive vill och ställer upp på dessa krav frivilligt. Att tvinga ngn till detta som tränare eller förälder gör att barnet kommer opponera sig och kanske inte göra sitt bästa (pga av tvånget). Men kan vi få dem att gå med på en högre dos träning och få dem att förstå att de måste träna hårt för att klubben ska skicka dem på tävlingar. Vidare ska vi få en bra tävlingsjudo ska vi kanske ha fler tävlingar. Men i nu läget har jag svårt att se en sådan utveckling eftersom vi har allt för få judo utövare i Sverige. De skulle i för stor utsträckning möta samma motståndare.
Observera att jag pratar om KRAV inte TVÅNG.
Givetvis är jag även för att de ska prova på många idrotter. Att idrotta någonting är bättre än ingenting.
Jag tror att Sveriges stora lagidrotter (hockey, fotboll, basket och innebandy) har möjligheten att ställa högre krav just därför att de är stora samt att konkurrensen är hård mellan olika klubbar och distrikt.

MVH/Anders
Användare som läser denna konversation
Guest

Gå till
Du kan inte skapa nya konversationer i detta forum.
Du kan inte svara på konversationer i detta forum.
Du kan inte radera dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte ändra dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte skapa undersökningar i detta forum.
Du kan inte svara på undersökningar i detta forum.

[Main Forum RSS] : RSS

SoClean Theme Created by Jaben Cargman (Tiny Gecko)