Judoforum
»
Allmänt
»
Öppen dojo
»
Lite för stift här på Forumet
Rank: Advanced Member
Registrerade sig: 2008-11-24(UTC) Meddelanden: 314
|
Så jag tänkte liva upp stämningen och fråga. Om ni fick beskriva er Judo med en låt titel. Om man är väldigt mjuk i sin judo så kanske Uno Svenningssons "vågorna" ett bra alternativ. Eller om man är lite av en "Bad boy" på judomattan så Judas Priest låt titel "Breaking the Law" en bra beskrivning. Min är väl mer som Iron Maidens "Run to the hill" Edited by user den 13 maj 2005 16:59:00(UTC)
| Reason: Not specified
|
|
|
|
|
|
Rank: Newbie
Registrerade sig: 2005-04-23(UTC) Meddelanden: 58
|
Beatles - When i´m sixtyfour Det är en bit kvar dit men känslan kryper på en som på sången...
|
|
|
|
|
|
Registrerade sig: 2008-10-24(UTC) Meddelanden: 323
|
Cornelis Wresviks - Grimarsher om morgonen. Har så dålig kondis så en pensionär verkar vältränad i jämförelse... =) (Har stavat fel men orkar inte kolla upp hur det stavas. Det får ni leva med. =) Edited by user den 13 maj 2005 17:39:00(UTC)
|
|
|
|
|
|
Registrerade sig: 2005-04-12(UTC) Meddelanden: 9
|
Iron Maiden - The mercenary
"Show them no fear, show them no pain"
B)
|
|
|
|
|
|
Registrerade sig: 2005-08-27(UTC) Meddelanden: 10
|
Skulle vilja säga Clawfinger - The biggest and the best men ärligt så är det nog mer Bumbibjörnana theme ,)
|
|
|
|
|
|
|
Men bumbibjörnarna....Guuuud va gulligt B)
|
|
|
|
|
|
Registrerade sig: 2005-05-19(UTC) Meddelanden: 122
|
Jimmy Cliff´s "The harder they come, the harder they fall", stämmer rätt bra, speciellt när bjässarna kommer dundrade, och man nätt och jämt lyckas flytta på sig, med en retfull fot kvar som enda hinder.
|
|
|
|
|
|
Registrerade sig: 2005-04-12(UTC) Meddelanden: 8
|
Det är Social distortion med låten don`t drag med down som ekar i min skalle under randori... B)
|
|
|
|
|
|
Registrerade sig: 2008-11-20(UTC) Meddelanden: 242
|
Hmm, kanske "Sad but true" av Metallica :)
|
|
|
|
|
|
|
Quote:Judosnubben - 2005-10-04 2:25 AM
Men bumbibjörnarna....Guuuud va gulligt B) det är ju lite i fas med "Den mjuka vägen" i alla fall =D
|
|
|
|
|
|
|
Absolut. Beppes gonatt stund är rätt bra den me. Eller om man tänker på TSV Abensbergs europa cup lag då är kanske Metallicas "kill em all" ett alternativ. Edited by user den 5 oktober 2005 02:41:00(UTC)
|
|
|
|
|
|
Registrerade sig: 2008-11-24(UTC) Meddelanden: 169
|
I tävling är det nog Ugglas "fyra sek underbart är kort..." :p |
MVH/Anders |
|
|
|
|
|
|
Quote:Anders - 2005-10-05 9:07 PM
I tävling är det nog Ugglas "fyra sek underbart är kort..." :p Haha lite synd är väll dock att om man lyssnar noga på låten så är det man själv som råkar illa ut =). 4 sekunder så ligger man där på mattan, slipper dock konsentrera sig på konditionsträning...
|
|
|
|
|
|
Registrerade sig: 2008-11-24(UTC) Meddelanden: 169
|
Ja int är det jag som brukar vinna mina matcher. Så det stämmer att det är jag som råkar illa ut. :D |
MVH/Anders |
|
|
|
|
|
Registrerade sig: 2005-08-03(UTC) Meddelanden: 45
|
Jag kom inte på någin sång som symbolisera hela judon. däremot för olika tillfällen.
Underläge i ne-waza Frantic av metallica Överläge my way av sinatra Uchi komi träning I get knocked down av ngn regelöverträdelse av undertecknad my way igen
att vara judoka i Hoting kan bara beskrivas med Iron maidens The loneliness off the longdistance runner
|
|
|
|
|
|
Judoforum
»
Allmänt
»
Öppen dojo
»
Lite för stift här på Forumet
Gå till
Du kan inte skapa nya konversationer i detta forum.
Du kan inte svara på konversationer i detta forum.
Du kan inte radera dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte ändra dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte skapa undersökningar i detta forum.
Du kan inte svara på undersökningar i detta forum.