|
|
 Rank: Advanced Member
Registrerade sig: 11/24/2008 Meddelanden: 314 Område: Stockholm
|
|
|
Registrerade sig: 11/24/2008 Meddelanden: 169 Område: Västerljung
|
En av bilderna får mig att ställa frågan: Varför skrattar judokas när de tränar halslås? Varför gillar vi det? Är det bristen på syre som gör oss omdömeslösa? Hmmmmm.....
MVH/Anders
|
|
|
[Anders wrote:]En av bilderna får mig att ställa frågan: Varför skrattar judokas när de tränar halslås? Varför gillar vi det? Är det bristen på syre som gör oss omdömeslösa? Hmmmmm..... Det är av samma orsak som folk tittar på KÖRSLAGET......En machokistisk ådra i sig som säger att detta är kul!!!
|
|
Registrerade sig: 11/23/2008 Meddelanden: 41 Område: Tyresö/Stockholm
|
Det mest intressanta är varför vi rättar vår träningskompis när låset inte riktigt sitter.... om du bara drar lite däääääääär..... bra, bra nu sitter det!!!!! ooough....
Eller som en av våra tränare sa när han satt i en demonstration av ett halslås "Jag gillar den där andra bättre....." Va´då bättre?
Mot oändligheten och vidare.....
|
|
Rank: Member
Registrerade sig: 11/25/2008 Meddelanden: 23
|
Du inser väl att Thomas möjligheter till avancemang till högre dangrader nu har blivit en omöjlighet...?
Sverige har trots allt sina ljuspunkter! Lite svårt att tänka sig motsvarande bilder i Japan...
|
|
|
Real Bushido commes from good kata and grumpy face
|
|
Registrerade sig: 11/24/2008 Meddelanden: 169 Område: Västerljung
|
Det var inte bara jag som hade märkt vår massochistiska (Kass stavning jag vet) sida. Men glöm inte den sadistiska sidan. Judokas av god rang hälsar på gamla bekanta med en fin hadaka jime i lönndom.
MVH/Anders
|
|
|
Guest |